Iată cum se mai descurcă unii şi alţii prin Social Media:

1. Pepsi s-a scărpinat în ceafă, a muşcat pixul, a luat altul nemuşcat, l-a muşcat şi pe ăla, apoi şi-au tras o campanie axată pe elemente vintage, au avut şi buget pentru bloguri (între care, cu onoare, s-a numărat şi blogul gropăresc), au strâns o sumedenie de exponate care ne-au marcat tinereţea nouă, generaţiei walkman, după care au invitat oamenii la expoziţie, s-au depănat amintiri şi s-a băut Pepsi la greu, din sticle de 0.25 ml. Faină idee, faină treabă.

Lucrurile nu s-au oprit aici pentru ei: oamenii de la PepsiCo, brandul umbrelă pentru o sumedenie de produse – inclusiv Pepsi, aşa cum puteţi vedea la ei pe site – s-au tot gândit cum să lanseze cu puţin tam-tam contul lor de Twitter. La conturile de corporaţii, lucrurile sunt foarte dubaşe: trebuie să comunici cu consumatorii lucruri care s-ar putea ca pe ei să nu-i intereseze foarte tare (gen bilanţuri, intrări pe piaţă, consolidări de cote de piaţă etc.) Este foarte greu să găseşti oameni pe care să-i intereseze ce oferi tu, pentru că aici nu mai este vorba de ataşamentul faţă de Pepsi, ci de a comunica chestii despre Prigat, chipsurile Lay’s şi Roua Munţilor, de exemplu. Voi aţi urmări un asemenea cont?

Ce au făcut: la Biz Summer Camp, după ce Groparu şi-a prezentat discursul său memorabil, a ieşit o secundă afară “să ia aer”, moment în care a fost “răpit” de Ana şi Matei, cei doi ostaşi PepsiCo (aş fi lăsat un zbieret ca o sabină în momentul răpirii, să se audă prin uşa întredeschisă, dar i-aş fi perturbat discursul lui Hădean, şi io nu fac din astea).

Am fost dus într-o cameră de hotel, i-am dat următorul SMS lui Chinezu şi Martei de la Biz: “Baaa, m-or răpit şi răs-răpit muţufanii, vor să mă violenteze! Help, băăă… aaaargh!!!”, după care am trecut pe Twitter, cu PepsiCo dând următorul twit:

Ideea campaniei: să interacţioneze cu oamenii şi să obţină de la ei 10 motive pentru ca eu să fiu eliberat, interacţiune care să se lase cu cât mai mulţi followerşi.

Mi s-a făcut poză.

În timpul ăsta, eu dădeam dume cum mă pricepeam mai bine (citiţi-le de jos în sus):

Elementele cu care cei doi răpitori ai mei se luptau erau după cum urmează:

– gaşca mea de dragi bloggeri clujeni şi albaiulieni se plimbau la Roşia Montana, deci aveau şi ei campania lor, nu stăteau cu nasurile lipite de iPhoane;
– gaşca de la Biz Summer Camp nu avea aproape deloc semnal în sala de conferinţe, deci canci Twitter pe mobil şi laptop;
– era sâmbătă la ora 18:00, când jumătate de Românie face amor cu cealaltă jumătate.

Cu toate astea, am reuşit să strângem mai mult de zece motive (citiţi-le şi p-astea de jos în sus):

securista
 

@
@PepsiCoRomania @groparu ah, s-a terminat distractia. Ma pregateam sa vin cu moldovenii mei. Sanatate!
securista

@
@PepsiCoRomania @groparu tineti-l acolo, dar macar dati-i un laptop si net, ca sa scrie.
@pepsicoromania daca vine soacara lui @groparu peste voi la #bizcamp, nu vad bine!
PepsiCoRomania PepsiCo Romania
De voi nu-l vreti, el va vrea. @groparu is free si vine cu sticle de Pepsi Vintage! #bizsmscamp
@emilzice si @adihadean ne-au convins sa ii dam drumul lui @groparu in habitatul lui natural cu tot cu Pepsi. #bizsmscamp
@pepsicoromania îl vrem pe @groparu înapoi pentru că trebuie să stingă lumina cineva după ce ne îngroapă pe toți:)
groparu Groparu Nemernic
senzational:))) RT @emilzice daca nu-l eliberati oe @groparu vă treziţi acolo cu soacra-sa că vă sparge frigiderele şi o şi bate pe inna
Pana si Emil Boc si-a trimis elicopterul la #bizsmcamp pentru a-l duce pe @Groparu acolo unde-i e locul, la #cluj. cc. @PepsiCoRomania
@PepsiCoRomania noi il vren pe @groparu pentru ca ii de’a nost 😀 #bizsmscamp
@groparu in afara de faptul ca ai niste rate de platit la banca? @pepsicoromania
Ne mai trebuie un motiv bun si il eliberam pe @groparu impreuna cu sticlele de Pepsi Vintage. De ce il vreti inapoi? #bizsmscamp
@pepsicoromania dacă @groparu n-ajunge la timp acasă, vă treziţi acolo cu mama-soacra-lui că vă sparge frigiderele şi o şi bate pe inna.
@groparu @pepsicoromania esti un blogger cu inima mare!!!! Meriti sa fii liber:)
@groparu ne-a oferit la schimb o sticla de palinca pentru eliberarea lui… Daca-l eliberati, poate vi-o da voua! #bizsmscamp
Eliberati-l pe @groparu ca mai are juma’ de sticla de palinca de salaj. #bizsmscamp 😀
#bizsmscamp auziti, bre? 😀 RT @groparu: Y U NO FREE GROPARU? @PepsiCoRomania
@PepsiCoRomania m-am razgandit, nu-l mai aduceti pe @groparu ca nu mai este bere multa si vrem sa ne ajunga =)) #bizsmscamp
Mobilizare generala in Floresti. Un grup de insurgenti au pornit sa-l elibereze pe @Groparu de la #bizsmcamp, din ghearele @PepsiCoRomania
Pana acum avem 5 motive sa-l eliberam pe @groparu. Vreti partea de sus, partea de jos sau cate putin din laterale? #bizsmscamp
manafu Cristian Manafu
sa eliberam @groparu din ghearele @pepsicoromania. facem blogo-guerrilla si merem peste ei, inarmati cu tastaturi #bizsmscamp
Cine nu sare, cine nu sare, @Groparu nost’ ii cel mai tare cc. @PepsiCoRomania #bizsmcamp
manafu Cristian Manafu 

@PepsiCoRomania Il cauta @cristiansutu pe @groparu pentru un tenis de camp! #bizsmscamp
@PepsicoRomania sa nu indrazniti sa ni-l rapiti pe @Groparu ca veti simti furia ardelenilor de pretutindeni :))
@PepsiCoRomania @groparu e simpatic, il vrem in tabara #bizsmscamp
@PepsiCoRomania @groparu e un foarte simpatic partener de discutie la orice petrecere! #bizsmscamp
Eliberati @groparu, altfel vin tiganii sibieni peste voi! Cc @pepsicoromania #bizsmscamp
@groparu ma, pe mine cine ma mai convinge ca tre sa fiu toleranta? a? nu-i asta motiv bun? :))
cc @pepsicoromania RT @haotik eu vreau sa-l elibereze pe @groparu pentru campaniile sociale misto pe care le face. cc @zolty #bizsmscamp
Free @groparu sa il poata educa in continuare pe groparelu cel mic sa devina un blogger la fel de bun cc @pepsicoromania #bizsmscamp
Il vreti pe @groparu inapoi fiindca e ardelean si adanc? Inca mai asteptam motive si vi-l dam inapoi cu Pepsi cu tot. #bizsmscamp
@PepsiCoRomania pe @groparu il iubim ca ca el noi nu gasim si cu Pepsi sarbatorim 😀 #bizsmscamp
eu vreau sa-l elibereze pe @groparu pentru campaniile sociale misto pe care le face. cc @zolty #bizsmscamp
No, ne-a fost furat @groparu de la #bizsmscamp. Cica sa venim in total cu 10 motive de ce-l vrem inapoi :))) idei?
:)) RT @PepsiCoRomania Il vreti pe @groparu inapoi?Hai cu 10 motive convingatoare si poate il eliberam #bizsmscamp http://twitpic.com/5uka2n
@PepsiCoRomania pentru ca este ardelean! no… cc @groparu #bizsmscamp
@PepsiCoRomania @groparu pt ca cine sapa groapa lu’ groparu pica singur in ea.

După circa 30 de minute, contul @PepsiCoRomania a anunţat eliberarea, iar noi ne-am prezentat cu sticlele de Pepsi vintage la ceilalţi bizsummercamperi. Iar la final de campanie am primit fiecare o poză alb-negru în format “cu zimţi”, aşa cum sunt pozele din care se uită către voi părinţii voştri.

Concluzii: am râs de ne-am prăpădit în camera de hotel citind twiturile, am creat un mic buzz, data viitoare vom şti să speculăm mai bine data, ora şi potenţialul unor asemenea campanii.

2. O firmă din Cluj îşi doreşte să angajeze un developer PHP. Printr-o mini-campanie pe Facebook:)

În acest scop voi, oameni care cunoaşteţi asemenea specimene, nu trebuie decât să mergeţi pe pagina de Facebook a firmei şi să tag-uiţi developerul. Dacă persoana pe care o tăguiţi îşi trimite CV-ul şi este angajat, voi primiţi $100. Repet, îi primiţi, nu-i daţi! Adică 100 de parai pentru 4 secunde. Ha!

3. Dacă nu aţi uitat campania Avon 125 de femei,sunteţi invitaţi pentru ultima dată să vă alegeţi favorita, o femeie simplă care a făcut lucruri extraordinare, votând aici. Le puteţi vota între 1 iulie și 15 august, o singură dată în 24 de ore, prin butonul de ”Îmi place” de pe pagina fiecarei femei propuse, pagină care conţine şi povestea ei. Votul vostru are o valoare de 50% în alegerea celor ”125 de femei pentru schimbare”, restul de 50% fiind rezervat AVON.

No! Uite  aşa se descurcă unii în Social Media.

Written by Groparu Nemernic

Nascut din spermatozoizi campioni... cred.

This article has 13 comments

  1. Alina Reply

    Acum poti spune ca ai fost si mireasa, ba chiar la SMS Summer Camp. Foarte inspirata actiunea!

  2. Nicu Reply

    s-apoi despre asta o fost vorba cand vedeam tweeturile alea dubioase:))
    p.s. ai ramas dator cu evadarea din buda intunecata 😛

  3. omu' muncii Reply

    valentine , valentine, ce bine ca tzo-r dat drumu aceia@co , ca ce ne faceam noi fara tine dara?

  4. Groparu Reply

    @ Piticu21: nu-s trist! Is decat obosit dupa Biz Summer Camp.
    Si stii ce vorbesc cu nevasta-ta? “Buna!” – “Buna!”;))

  5. Roxani Reply

    Ce fain arata sticlele alea de Pepsi!!! Iti mai lipseste o poza retro facuta pe pagina lor de Facebook si esti integrat total in campania vintage!! 😀

  6. omu' muncii Reply

    revin cu o intrebare intrebatoare: de ce ai asa o moaca suparata cand scoti sticla din lada? din cauza ca nu e licoare cu hamei?

  7. Groparu Reply

    @ omu’ muncii: nu, din cauza ca ma loasera ostatec… ca fusa si ceai de hamei, o tona la sindrofii…

Leave a Reply to Groparu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *