Trei campanii care mi-au plăcut

Iată cum se mai descurcă unii şi alţii prin Social Media:

1. Pepsi s-a scărpinat în ceafă, a muşcat pixul, a luat altul nemuşcat, l-a muşcat şi pe ăla, apoi şi-au tras o campanie axată pe elemente vintage, au avut şi buget pentru bloguri (între care, cu onoare, s-a numărat şi blogul gropăresc), au strâns o sumedenie de exponate care ne-au marcat tinereţea nouă, generaţiei walkman, după care au invitat oamenii la expoziţie, s-au depănat amintiri şi s-a băut Pepsi la greu, din sticle de 0.25 ml. Faină idee, faină treabă.

Lucrurile nu s-au oprit aici pentru ei: oamenii de la PepsiCo, brandul umbrelă pentru o sumedenie de produse – inclusiv Pepsi, aşa cum puteţi vedea la ei pe site – s-au tot gândit cum să lanseze cu puţin tam-tam contul lor de Twitter. La conturile de corporaţii, lucrurile sunt foarte dubaşe: trebuie să comunici cu consumatorii lucruri care s-ar putea ca pe ei să nu-i intereseze foarte tare (gen bilanţuri, intrări pe piaţă, consolidări de cote de piaţă etc.) Este foarte greu să găseşti oameni pe care să-i intereseze ce oferi tu, pentru că aici nu mai este vorba de ataşamentul faţă de Pepsi, ci de a comunica chestii despre Prigat, chipsurile Lay’s şi Roua Munţilor, de exemplu. Voi aţi urmări un asemenea cont?

Ce au făcut: la Biz Summer Camp, după ce Groparu şi-a prezentat discursul său memorabil, a ieşit o secundă afară “să ia aer”, moment în care a fost “răpit” de Ana şi Matei, cei doi ostaşi PepsiCo (aş fi lăsat un zbieret ca o sabină în momentul răpirii, să se audă prin uşa întredeschisă, dar i-aş fi perturbat discursul lui Hădean, şi io nu fac din astea).

Am fost dus într-o cameră de hotel, i-am dat următorul SMS lui Chinezu şi Martei de la Biz: “Baaa, m-or răpit şi răs-răpit muţufanii, vor să mă violenteze! Help, băăă… aaaargh!!!”, după care am trecut pe Twitter, cu PepsiCo dând următorul twit:

Ideea campaniei: să interacţioneze cu oamenii şi să obţină de la ei 10 motive pentru ca eu să fiu eliberat, interacţiune care să se lase cu cât mai mulţi followerşi.

Mi s-a făcut poză.

În timpul ăsta, eu dădeam dume cum mă pricepeam mai bine (citiţi-le de jos în sus):

Elementele cu care cei doi răpitori ai mei se luptau erau după cum urmează:

– gaşca mea de dragi bloggeri clujeni şi albaiulieni se plimbau la Roşia Montana, deci aveau şi ei campania lor, nu stăteau cu nasurile lipite de iPhoane;
– gaşca de la Biz Summer Camp nu avea aproape deloc semnal în sala de conferinţe, deci canci Twitter pe mobil şi laptop;
– era sâmbătă la ora 18:00, când jumătate de Românie face amor cu cealaltă jumătate.

Cu toate astea, am reuşit să strângem mai mult de zece motive (citiţi-le şi p-astea de jos în sus):

securista
 

@
@PepsiCoRomania @groparu ah, s-a terminat distractia. Ma pregateam sa vin cu moldovenii mei. Sanatate!
x
securista

@
@PepsiCoRomania @groparu tineti-l acolo, dar macar dati-i un laptop si net, ca sa scrie.
Marian Hurducas
@pepsicoromania daca vine soacara lui @groparu peste voi la #bizcamp, nu vad bine!
PepsiCo Romania
PepsiCoRomania PepsiCo Romania
De voi nu-l vreti, el va vrea. @groparu is free si vine cu sticle de Pepsi Vintage! #bizsmscamp
PepsiCo Romania
@emilzice si @adihadean ne-au convins sa ii dam drumul lui @groparu in habitatul lui natural cu tot cu Pepsi. #bizsmscamp
Adrian Hadean
@pepsicoromania îl vrem pe @groparu înapoi pentru că trebuie să stingă lumina cineva după ce ne îngroapă pe toți:)
Groparu Nemernic
groparu Groparu Nemernic
senzational:))) RT @emilzice daca nu-l eliberati oe @groparu vă treziţi acolo cu soacra-sa că vă sparge frigiderele şi o şi bate pe inna
Vasile Manu
Pana si Emil Boc si-a trimis elicopterul la #bizsmcamp pentru a-l duce pe @Groparu acolo unde-i e locul, la #cluj. cc. @PepsiCoRomania
Cristian China Birta
@PepsiCoRomania noi il vren pe @groparu pentru ca ii de’a nost 😀 #bizsmscamp
gaben
@groparu in afara de faptul ca ai niste rate de platit la banca? @pepsicoromania
PepsiCo Romania
Ne mai trebuie un motiv bun si il eliberam pe @groparu impreuna cu sticlele de Pepsi Vintage. De ce il vreti inapoi? #bizsmscamp
emil moldovan
@pepsicoromania dacă @groparu n-ajunge la timp acasă, vă treziţi acolo cu mama-soacra-lui că vă sparge frigiderele şi o şi bate pe inna.
Marta Usurelu
@groparu @pepsicoromania esti un blogger cu inima mare!!!! Meriti sa fii liber:)
PepsiCo Romania
@groparu ne-a oferit la schimb o sticla de palinca pentru eliberarea lui… Daca-l eliberati, poate vi-o da voua! #bizsmscamp
Matei Psatta
Eliberati-l pe @groparu ca mai are juma’ de sticla de palinca de salaj. #bizsmscamp 😀
Matei Psatta
#bizsmscamp auziti, bre? 😀 RT @groparu: Y U NO FREE GROPARU? @PepsiCoRomania
Cristian China Birta
@PepsiCoRomania m-am razgandit, nu-l mai aduceti pe @groparu ca nu mai este bere multa si vrem sa ne ajunga =)) #bizsmscamp
Vasile Manu
Mobilizare generala in Floresti. Un grup de insurgenti au pornit sa-l elibereze pe @Groparu de la #bizsmcamp, din ghearele @PepsiCoRomania
PepsiCo Romania
Pana acum avem 5 motive sa-l eliberam pe @groparu. Vreti partea de sus, partea de jos sau cate putin din laterale? #bizsmscamp
Cristian Manafu
manafu Cristian Manafu
Nebuloasa Blonda
sa eliberam @groparu din ghearele @pepsicoromania. facem blogo-guerrilla si merem peste ei, inarmati cu tastaturi #bizsmscamp
Vasile Manu
Cine nu sare, cine nu sare, @Groparu nost’ ii cel mai tare cc. @PepsiCoRomania #bizsmcamp
Cristian Manafu
manafu Cristian Manafu 

@PepsiCoRomania Il cauta @cristiansutu pe @groparu pentru un tenis de camp! #bizsmscamp
Vasile Manu
@PepsicoRomania sa nu indrazniti sa ni-l rapiti pe @Groparu ca veti simti furia ardelenilor de pretutindeni :))
Alexandru Negrea
@PepsiCoRomania @groparu e simpatic, il vrem in tabara #bizsmscamp
Cristian Manafu
@PepsiCoRomania @groparu e un foarte simpatic partener de discutie la orice petrecere! #bizsmscamp
Andrei Crivat
Eliberati @groparu, altfel vin tiganii sibieni peste voi! Cc @pepsicoromania #bizsmscamp
Nebuloasa Blonda
@groparu ma, pe mine cine ma mai convinge ca tre sa fiu toleranta? a? nu-i asta motiv bun? :))
Haotik
cc @pepsicoromania RT @haotik eu vreau sa-l elibereze pe @groparu pentru campaniile sociale misto pe care le face. cc @zolty #bizsmscamp
Mihalcea Nicolae
Free @groparu sa il poata educa in continuare pe groparelu cel mic sa devina un blogger la fel de bun cc @pepsicoromania #bizsmscamp
PepsiCo Romania
Il vreti pe @groparu inapoi fiindca e ardelean si adanc? Inca mai asteptam motive si vi-l dam inapoi cu Pepsi cu tot. #bizsmscamp
Cristian China Birta
@PepsiCoRomania pe @groparu il iubim ca ca el noi nu gasim si cu Pepsi sarbatorim 😀 #bizsmscamp
Haotik
eu vreau sa-l elibereze pe @groparu pentru campaniile sociale misto pe care le face. cc @zolty #bizsmscamp
Matei Psatta
No, ne-a fost furat @groparu de la #bizsmscamp. Cica sa venim in total cu 10 motive de ce-l vrem inapoi :))) idei?
Nebuloasa Blonda
:)) RT @PepsiCoRomania Il vreti pe @groparu inapoi?Hai cu 10 motive convingatoare si poate il eliberam #bizsmscamp http://twitpic.com/5uka2n
Ioana Barbu
@PepsiCoRomania pentru ca este ardelean! no… cc @groparu #bizsmscamp
Cristina Colotelo
@PepsiCoRomania @groparu pt ca cine sapa groapa lu’ groparu pica singur in ea.

După circa 30 de minute, contul @PepsiCoRomania a anunţat eliberarea, iar noi ne-am prezentat cu sticlele de Pepsi vintage la ceilalţi bizsummercamperi. Iar la final de campanie am primit fiecare o poză alb-negru în format “cu zimţi”, aşa cum sunt pozele din care se uită către voi părinţii voştri.

Concluzii: am râs de ne-am prăpădit în camera de hotel citind twiturile, am creat un mic buzz, data viitoare vom şti să speculăm mai bine data, ora şi potenţialul unor asemenea campanii.

2. O firmă din Cluj îşi doreşte să angajeze un developer PHP. Printr-o mini-campanie pe Facebook:)

În acest scop voi, oameni care cunoaşteţi asemenea specimene, nu trebuie decât să mergeţi pe pagina de Facebook a firmei şi să tag-uiţi developerul. Dacă persoana pe care o tăguiţi îşi trimite CV-ul şi este angajat, voi primiţi $100. Repet, îi primiţi, nu-i daţi! Adică 100 de parai pentru 4 secunde. Ha!

3. Dacă nu aţi uitat campania Avon 125 de femei,sunteţi invitaţi pentru ultima dată să vă alegeţi favorita, o femeie simplă care a făcut lucruri extraordinare, votând aici. Le puteţi vota între 1 iulie și 15 august, o singură dată în 24 de ore, prin butonul de ”Îmi place” de pe pagina fiecarei femei propuse, pagină care conţine şi povestea ei. Votul vostru are o valoare de 50% în alegerea celor ”125 de femei pentru schimbare”, restul de 50% fiind rezervat AVON.

No! Uite  aşa se descurcă unii în Social Media.

13 lovituri, dă-i și tu!