Povestea asta mi-a zis-o un fost ofițer din ăla, Chief-Nu-Știu-De-Care-Officer la ceva cooperativă la care am lucrat în trecut, și e prea tare ca să n-o dau mai departe.

Așadar, la o subsidiară evreiască de soft a unei multinaționale s-o agajat un manager de marketing nou. Multinațională cu ștaif.

La un moment dat, managerul nou angajat trimite un mail către toată lumea din firmă, cerea niște chestii.

După o zi, trimite din nou către toată lumea – țineți-vă bine! – un alt mail cu un film erotic atașat. Nu mare lucru, niște țiți, niște funduri.

Lumea s-a distrat cât s-a distrat, unii i-au și răsuns (băăă, ce faci…?); și după vreo câteva săptămâni, un coleg l-a prins la o cafea pe marketing managerul buclucaș și l-a întrebat:
– Băi, cum naiba ai reușit să trimiți filmul ăla nepotrivit la absolut toată firma?
– E! zice marketing managerul, așa am vrut eu.
– Cum să vrei așa ceva, îți dai seama că se va vorbi despre tine mereu ca fiind ”ăla cu filmul erotic”? Îți dai seama că te puteau concedia a doua zi, că doar erai în perioada de probă?
– Nu mă interesează asta. Știi că trimisesem alt mail cu o zi înainte?
– Da.
– Ei bine, deși ceream niște lucruri punctuale la care era ușor de răspuns, absolut nimeni nu mi-a scris înapoi. Nimeni! Toți erau prinși cu ale lor, nu știau cine sunt, nu le păsa. Așa că trebuia să fac ceva ca să văd pe cine mă pot baza aici în firmă.
– Păi și…?
– Păi și am trimis filmulețul erotic. În primele 5 minute am primit 10 emailuri de la oameni cărora le pasă de ce citesc, le pasă de ce se comunică în firmă, le pasă de cine ocupă poziția asta și ce face el. Și uite-așa am obținut rapid o listă de oameni de încredere!
– Păi… nu te gândești că te puteau da afară?
– Ba da, dar oricum mă dădeau afară dacă nu-mi făceam treaba pentru că oamenii nu răspundeau la email. Și după ce am legat o relație cu cei care mi-au răspuns, am început să aflu lucrurile care mă interesau, am început să dau randament, să creez strategii… din astea.

Mno, cojones cât casa pe omul ăla.

A, și trebuie să vă spun că Israel are al doilea număr de start-up-uri din lume, după SUA. La o populație infinit mai mică. Mno, poate de-aia, că fac treburi din astea gen gândit în afara cutiei.

Atâta numa’ că nu mănâncă porc. Mare păcat.

Written by Groparu Nemernic

Nascut din spermatozoizi campioni... cred.

This article has 12 comments

  1. Ady Reply

    adresa pentru a primi o bucată d-aia din poză o trimit la mail-ul de contact din bara de sus? 🙂

    o fi mișto ideea, dar sincer, nu știu cât ar mege în companiile românești. din nefericire, pe unde am lucrat eu, aș fi zburat în următoarele 5 minute după trimiterea celui de al doilea mail.

      • Zev

        Nu va mai plangeti, fetelor – Noua Zeelanda si Australia la fel, si din cate aud cel putin la fel in State.

      • Zev

        PS – Banuiesc ca in Suedia te suna personal Greta si iti urla’n receptor: ‘How dare you! ‘.

  2. Remus Reply

    98% din manageri si aia care ocupa functii in multinationale (dincolo e acelasi k*t) care vin sa culeaga banii de pe angajatii romani ieftini si buni, is varza, praf, curechi. Ca numa asa stiu ei sa faca bani, nu stiu sa mai inoveze. Si uite asa dau in cap la toti care ar fi creativi si ar avea niste initiative. Si ti-o servesc pe aia ca politica de firma, ca compliance ca plm si plm.

    Tare tipul ala. Mi-ar placea sa il cunosc.
    Stii ce ar fi tare? Dar evident ca nu prea are cum sa se intample?!?!?!?
    Ar fi tare ca menajerul asta tare tare, sa isi faca el firmultita mica mica si sa racoleze din cooperative niste oameni mici mici si frustrati frustrati si sa faca impreuna firmulita aia mica mica, sa devina mare mare.
    Ca materie cenusie avem.
    Si avem si rabdare si spirit de sacrificiu si etc.
    Si mancam si ceapa si dupa aia ca sa treaca mirosul mancam usturoi.
    Dar asta e istoria romanilor, materie buna, dar nu ne stim uni!!!!!

    • Groparu Nemernic Reply

      A, lucrurile astea cu unitul se schimbă greu, dar se schimbă. Speranța e-n ăștia tinerii, că generația mea o cam făcut ce o știut și o putut ea mai bine.
      Legat de marketing managerul cela, da, cred că e o experiență faină un ieșit la bere cu el. Și cam așa e cu toți ovreii pe care i-am cunoscut, cam de la fiecare ai ce învăța.

  3. mac gregor Reply

    Sunt buni evreii. Si la comert, si la carisma.

    Avem ce invata de la ei. Daca am fi in competitie directa, ne-ar trage-o de n-am avea aer.

      • mac gregor

        Si asta. Au fost buni consultantii evrei. Nu l-au putut salva pe Dragnea, ca nici ei nu pot realiza imposibilul.

        Dar fata de consultantii americani cu care se lauda Geoana, au fost cu 2 clase peste.

    • Raul Reply

      La comerț, i-au întrecut românii :
      Un evreu aterizează pe aeroportul din Otopeni după 30 de ani de stat în Israel.
      Vede un automat de băuturi, bagă 10 lei să îşi ia o Coca Cola, aparatul îi ia banii dar nu-i dă sucul.
      Mai bagă evreul 10 lei, tot nimic.
      Mai încearcă cu încă o bancnotă, dar în continuare nimic. Se dă trei paşi înapoi, îşi mângâie barba şi şopteşte:
      – Genial.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *