39 lovituri

  1. neamtzschantz
    7, September, 2015 @ 1:42 am

    domnu gropar, mare respect pentru articolul asta. presa romana, blogarii si comentatorii de sub articole m-au disperat zilele astea pina mi-am pierdut orice speranta.
    multumesc sincer pentru excelentul articol.

    Reply

  2. Greuceanu
    7, September, 2015 @ 2:09 am

    Felictari pentru efortul de a scrie un articol cu o viziune atât de ampla. Multora din presa ar trebui sa li se predea la scoală” cum se abordează un subiect”.

    Reply

  3. Ioana
    7, September, 2015 @ 2:19 am

    …deja ma dispera toti desteptii romani care nu au cunoscut o persoana din tari arabe, dar ei stiu ca toti is teroristi.
    Imi place concluzia :))

    Reply

  4. ion ion romanul care nu face politica
    7, September, 2015 @ 6:28 am

    Daca sunt asa buni de ce nu ii accepta Qatarul, Bruneiul sau Emiratele Arabe Unite?! Cel putin ultimul a tras niste garduri la granita cu Irakul de face Ungaria de rusine si prefera sa aduca muncitori pe contract din India.Concluzia altora :aceste state se tem de un alt Liban-influxul de imigranti fiind recunoscut ca factor declansator. Ca sa vezi cine are dreptate e deajuns sa astepti pana in ianuarie când incep gerurile. Daca nu se lasa cu proteste de strada…

    Reply

  5. AC
    7, September, 2015 @ 9:04 am

    daca din 1000 de oameni doar unul de asta neinregistrat trimis de ISIS face un atentat de vreo 20 de morti, te uiti tu in fata la familiile victimelor sa le zici asta e? platim statul degeaba, ca sa manance politicienii si sa faca voturi, ca securitate si protectie nu primiti?

    Ce naiba sunteti toti marinimosi pe cvosturile altora? Esti tare in parcare ca nu ti-au pus tie in cartier vreo 500 de baieti de astia islamici de 22 de ani, sa vezi atunci cum iti tremura chilotii de scriitor de articole de la distanta

    Reply

  6. boemul
    7, September, 2015 @ 9:07 am

    @ ion ion
    cred că nu ştii unde e Bruneiul. iar problema cu statele bogate – mai puţin Arabia S. – din golf e că la ei cetăţenii lor sunt MINORITARI. în unele dintre ele peste 80% sunt imigranţi, cei mai mulţi indieni. ce-i drept, de obicei sunt cu contracte pe perioadă determinată. poate să-i trimită p-ăştia acasă înainte să ia fraţi arabi d-ai lor…

    oricum, postarea Groparului e tare optimistă, mai ales când crede că mai toţi vor să muncească şi să se integreze.

    Reply

  7. marius
    7, September, 2015 @ 10:09 am

    m-ai uns pe suflet cu articolu asta

    Reply

  8. Dan
    7, September, 2015 @ 11:34 am

    I-am văzut in Istanbul, apoi în graniță turco-bulgara, în Harmanli( bg-e un centru în care sunt cazați, o fosta bază militară, cred), i-am văzut în Trier, cazați dintr-o fosta garnizoană, și da, te doare sufletul. Am vorbit cu un sirian…singurul din familie care plecase,ceilalți sunt încă dintr-o tabără de refugiați la granita turco-siriana. Are 19 ani. 7000 euro îl costase să ajungă în Germania. Vandusera tot. El a fost norocos, l-a trecut un bulgar, 4000 euro. Din Bulgaria până în Germania încă 2000. Am fumat, am mâncat pui la rotisor, am băut bere și am vorbit despre Hagi:). Dar i-am văzut și în periferiile Parisului, în Arnhem, în Koln.. Și mi-a fost frică de ei.

    Reply

  9. Călăuza
    7, September, 2015 @ 11:58 am

    Fix așa zic … ă gândesc și eu – că nu le-aș fi știut aștesterne atât de bine. Vine din inimă, rațiune, cunoștinte și experiențe. Probabil de-aia-i zăbovit 3 zile :), cu siguranța
    Mulțumim !

    Reply

  10. ion ion romanul care nu face politica
    7, September, 2015 @ 12:21 pm

    Boemule eu stiu unde e Bruneiul si mai stiu ca e mai scurta calea Afganistan-Brunei( a se vedea reportajul cu adolescentul care isi impingea bunica in scaun cu rotile din Afganistan in Germania).Mai ales ca aceste tari sunt bogate dar nu acorda ajutoare sociale decat cetatenilor lor care sunt si musulmani.

    Reply

  11. Dragos
    7, September, 2015 @ 2:28 pm

    @ion ion romanul… “cetatenilor lor” punct. indiferent cat de musulmani sunt sau nu. ceea ce altminteri se intampla si in toate celelalte tari civilizate, inclusiv Ro. pentru restul (migranti in cautare de o viata mai buna) se acorda ajutor pe o perioada determinata. ceea ce este firesc. asa cum romanii au invadat occidentul imediat dupa obtinerea dreptului de a calatori, au si oamenii aia acest drept. iar daca te temi de cine stie de blestematii de atentate, nu vad nici o diferenta intre cretinu’ ala isis strecurat printre disperati si alt cretin care coboara in aeroport de la business class, cu aceeasi intentie criminala.
    raspunsul asta este valabil pentru toti comentatorii care vitupereaza impotriva unor fiinte umane care isi cauta dreptul la o viata mai buna, haladuind disperati cu intreg avutul intr-o sacosa.

    Reply

  12. neamtzschantz
    7, September, 2015 @ 2:31 pm

    @dan
    da de ce ti-a fost frica de aia din arnhem si köln? nu fac rau la nimeni. au aprozare misto cu legume adesea din romania foarte bune, au brutarii cu chestii gustoase unde poti minca placinta cu carne si merdenele ca la romania, au fast-fooduri unde poti minca ardei umpluti, iahnie de fasole si ciorba de burta si cite si mai cite exact ca in romania. nu-ti face nimeni nimic rau acolo omule.
    mie imi plac si cartierele turco-arabesti, si china-townurile si “ghetourile” de negri europene, sint o imbogatire.

    Reply

  13. Virgil
    7, September, 2015 @ 3:47 pm

    @neamtzschantz
    La voi inca are cine sa ai tina in frau, dar englezi au pierdut lupta cu ei in propriul oras si propria strada. Ai vad zilnic si chiar provoaca frica, au o privire si comportament de secolul XV, pe care o vad pe fetele celor care pozeaza ca refugiati pentru 700 de euro in Germania. Este o scena cand politia hungara aresteaza un sirian si restul ataca polita ca sa il scape.Cred ca acesta o sa fie sfarsitul Europei libere pe care o stim.

    Reply

  14. neamtzschantz
    7, September, 2015 @ 5:14 pm

    @virgil
    nu stiu cum v-a facut mamicuta voastra asa de fricosi, eu am fost de multe ori in londra si nu mi-a fost niciodata frica in nici un cartier. o singura chestie mi-ar provoca frica in londra, o intilnire cu hooligans.
    700 de euro in germania? de unde ai scos-o? e vorba daca sa le dam 143 de euro cash sau sa le dam produse de ei, stinga cere sa le dam 347 de euro, ceea ce pentru germania e ok, mai ales ca exista o lege care prevede sa le dam atita.
    europa e libera, de aia si vor aia aici. cind cine e in pericol de moarte in tara lui si nu are voie la noi sa ceara azil (drept fundamental) si nu are voie sa-si practice religia (alt drept fundamental) atunci n-o sa mai fie libera. deocamdata liberatatea europeana e pusa in pericol de cei care au pareri ca ale tale nu de refugiati.

    Reply

  15. Velu
    7, September, 2015 @ 8:23 pm

    Esti periculos de optimist Gropare.
    Stiu multi nemti si englezi si suedezi si francezi care pur si simplu sunt disperati din cauza lor.
    Dar sa presupunem ca ai dreptate, vin sa se integreze si sa munceasca (loool). Si cei mai multi reusesc sa se integreze oarecum. Ce face totusi Europa cu cei care nu reusesc? Cu cei care se radicalizeaza, se enclavizeaza, devin intoleranti si agresivi, adica o iau pe contrasesul civilizatiei? Ce se intampla cu ei?
    A, si inca ceva. De ce acesti emigranti (ca refugiati nu prea sunt-cei mai multi dintre ei) sunt in proportie de 80-90% tineri 25-35 de ani, sanatosi tun si in putere? Unde sunt cei mai vulnerabili: copiii, femeile, batranii? I-au lasat in zona de conflict? Ar fi fost intradevar refugiati si ar fi castigat din simpatia si ajutorul lumii daca si-ar fi adus familiile cu ei.

    Reply

  16. Velu
    7, September, 2015 @ 9:34 pm

    Just helping spread the hate, dont’I?

    “One of the two clerics who whipped up hatred against Denmark around the world, in the wake of my colleague Flemming’s commission of depictions of the historical figure Mohammed, arrived in Denmark from Lebanon in the 1990s. He went to Denmark because he has a disabled son. The country which he came from could not look after his child but he knew that Denmark would. And it did. He repaid the society by inciting hatred and violence against it.”

    This is islam!

    Reply

  17. virgil
    7, September, 2015 @ 10:28 pm

    @neamtzschantz
    Poate gresesc, dar din cate inteleg ai vizitat cartierele cu musulmani, ca turist. Este o mare diferenta intre vizitator si locuitor al unui oras cu un asemenea cartier.
    Nu am nimic cu cei care isi practica religia si respecta religia celorlalti,live and let live. Dar cand cineva incearca sa imi impuna religia lui ma supar :). Asa ca te rog nu spune ca sunt xenofob sau fac parte din extrema dreapta.
    Analizeaza comportamentul lor,cum lasa munti de gunoaie in urma lor,cum devin violenti cand nu obtin ce vor. Sunt violenti, tupeisti si cu inteligenta pe terminate.
    The End 🙂

    Reply

  18. Anonymous
    7, September, 2015 @ 11:38 pm

    @ virgil: cine iti impune religia lor? si cum anume? ca am fost curioasa sa aflu chestia asta dupa ce am citit multe astfel de comentarii. nu esti lasat sa mergi tu la Biserica Ortodoxa de la tine din oras? trebuie sa mergi la moschee tu? sau cum anume e impusa religia altora? vrei sa spui ca oamenii isi vad de religia lor si merg la moschee si tie nu iti place sa mai fie si o moschee intr-un oras unde e biserica, ca nu incap?
    si ce mi se pare interesant este ca nou romani, crestini ortodocsi, ne e teama sa nu ne limiteze cineva in vreun fel, nu stim cum, dreptul a credinta, intr-o tara in care daca ai copil si tu se intampla sa fii catolic/ protestant/ nereligios, numai cu rugi – ca sa zic asa – il poti scoate de la ora de religie ortodoxa; asta doar asa, apropos de religia altora care ti se impune tie.

    Reply

  19. neamtzschantz
    8, September, 2015 @ 12:39 am

    @virgil
    nu sint nici un fel de turist in vest amice, traiesc in germania de 25 de ani. am locuit si in cartier turcesc in primii ani de la venire in germania, merg regulat la cumparaturi in cartierele lor, am prieteni musulmani, si nu numai, am prieteni de toate culorile.
    cam unde ai vrea sa-si lase gunoiul refugiatul cind doarme pe cimp in fata gardului de sirma ghimpata?
    in ce priveste inteligenta lor, multi au studii universitare si postuniversitare.
    deci listeste-te amice, sint de 25 de ani locuitor al unor orase cu asemenea cartiere si mi s epare foarte ok, e o imbogatire.

    Reply

  20. Ela
    8, September, 2015 @ 6:03 am

    frumos, idilic, bucolic, induiosator. ca un basm.
    dar realitatea islamului radical, care a ajuns demult in inima Europei, e alta. e, de fapt, cu printese cu burka si cu clitorisul mutilat ritualic la noua ani, in numele lui Allah, si cu feti frumosi care isi pot alege pt pat cate cosanzene poftesc, intr un mariaj de grup permis prin religie. cu ”UK go to hell and prepare for your deth”, cu manifestatiile pt abolirea legilor britanice si instaurarea shariei etc.
    sa ne revenim zic.
    daca vorbesti de islamul moderat, hai treaca mearga, ne mai intelegem cu ei.
    dar daca vrei sa stii cum arata cartierele si orasele locuite de musulmani, enclave in care nu poti sa mergi in siguranta pe strada, unde predicatorii urii coalizeaza radicalisti si ii invata terorismul … atunci ai filme edificatoare la dispozitie. le pun mai jos.
    Romania e inca un rai, o oaza de crestinism. asa trebuie sa ramana pana la sfarsitul veacurilor.
    cimitirul tuturor neamurilor exista aici tocmai pt ca suntem crestini, buni si blanzi si toleranti pana la prostie uneori. noi ascultam Noul Testamnet in spiritul si in litera lui si intoarcem mereu si celalalt obraz. asa se intampla, in general.
    dar, daca suntem crestini, zic sa nu fim tampiti. sa fim cu ochii in patru, chiar daca nu suntem destinatia preferata a refugiatilor, majoritatea barbati zdraveni care nu ar fi trebuit sa fie pe aici, dupa fustele femeilor si dupa copii, ci in tara lor, aparandu si teritoriile si luptand alaturi de puterile lumii sa isi recucereasca patria, ca sa aiba unde sa isi intoarca familiile dupa reconstructia tarii. acolo e locul lor, consfintit prin istorie, traditie, credinta, drept.
    dar despre crestinii din Syria ucisi miseleste doar pt ca poarta cruce la gat si au icoane in biserici nu zice nimeni nimic? pt bisericile lor puse la pamant cu buldozerul si profanate nu varsa nimeni o lacrima? sunt sute, mii de martiri ai secolului 21 care zac in gropi comune in pamanturile increstinate si calcate candva de picior sfant de apostol.
    ce mai tura vura. e cazul sa fim mai circumspecti si sa nu ne lasam muscati de sarpele corectitudinii politice extremiste, de multiculturalismul desantat si de oferirea fara discernamnat a drepturilor fara numar catre minoritatile de toate facturile si culorile (rogvaiv lgbt), pana la anularea drepturilor majoritatii decente si tolerante. tendintele astea le au iesit deja pe nas europenilor. britanicii vor sa iasa din UE, extrema dreapta castiga teren etc. sa nu ajungem si noi pana acolo, ca ar fi mare pacat.
    islamistii radicalisti nu pot fi integrati, nu se civilizeaza si nu cunosc toleranta si respectul. cu veselie ritualica, ei pun propriilor copii dinamita la brau si ii detoneaza rostind rugaciuni.
    filmele de mai jos sunt clare ca buna ziua. unele imagini sunt socante si greu de privit. sa nu aveti copii prin preajma.
    Dumnezeu sa ne pazeasca pe toti! dar sa ne mai punem si singuri in traista cele trebuincioase!

    https://www.youtube.com/watch?v=Gg3WVE8lI9c

    https://www.youtube.com/watch?v=ytdMUddGe-U

    https://www.youtube.com/watch?v=9yUJZ6fErmw

    http://stirileprotv.ro/article/stiri/international/arma-jihadistilor-in-lupta-cu-europa-500-000-de-militanti-deghizati-in-refugiati-mediterana-va-ajunge-o-mare-a-haosului.html

    https://www.facebook.com/OfficialBritainFirst/videos/866247840187145/?pnref=story

    https://www.facebook.com/OfficialBritainFirst/videos/866242773520985/?pnref=story

    Reply

  21. accidduzzu
    8, September, 2015 @ 10:12 am

    Mestere de data asta chiar ai scris cu pipi pe zid … imi doresc sa fie cum zici tu chiar daca instictul imi spune ca se va intmpla exact pe dos. Si cred ca si matale ai aceleasi temeri ca si restul majoritatii.

    Reply

  22. santamanta
    8, September, 2015 @ 10:14 am

    @ion ion romanul
    nu se duc in dubai si alte emirate bogate tocmai ca vor in democratie, libertate, nu feudalism (fie el si cu zgarie-nori)
    iar faza cu smartphonul deovedeste si ca nu-s de la coada vacii, sau camilei, iar asta nu e lux de fitze, e sursa lor de informatie, fara ala is pierduti.
    iar romanii astia ospitalieri (nu ca nemtii, cel putin asa erau ei convinsi pana acum) si buni crestini care nu vor sa-si ajute aproapele, sunt rasisti asa cum scrie in dictionar, restul argumentelor lor e doar blabla, n-are rost sa-ti pui mintea cu ei

    Reply

  23. CID
    8, September, 2015 @ 10:19 am

    Stati linistiti la locurile voastre cum zicea plumbuitul,nu vrea nimeni sa vina in Romania,e doar tara de tranzit,toti vor dupa conationalii nostri la fel de colorati ca ei,care sunt de multa vreme in Germania,in tarile nordice,Anglia sau UK.

    Reply

  24. Ela
    8, September, 2015 @ 2:21 pm

    Esti un “pareolog” fals! Nici tu nu crezi ceea ce scrii! Am cum se “integreaza” ei in societatea europeana! Nu le place munca la nici unul! Toti sunt comercianti, cersetori sau traficanti! pe romani care muncesc din greu si fara weekend( cum ai tu, povestitorule!) ai scuipa strainii si din tigani nu-i scoate dar pe astia ai primeste(primiti) cu bratele deschise. Nu mai zic cata mizerie este in cartierele locuite predominant de acesti arabi cu tatuaje teroriste pe creier. daca ai cunoscut tu unul, asta nu inseamna ca si toata sleahta de arabi dintr-o intreaga tara europeana e ca ala pe care l-ai cunoscut tu! nu mai spune povesti in care nici tu nu crezi. Arabii sunt cei mai agresivi oameni de pe planeta, ei nu stiu sa se comporte civilizat, asa le e rasa, si de aceea se bat intre ei si fac diverse acte teroriste. pentru ca trebuie tinuti sub control.

    Reply

  25. E.
    8, September, 2015 @ 3:53 pm

    (mai pun o data comentariul, poate se va publica in secolul asta, totusi)
    frumos, idilic, bucolic, induiosator. ca un basm.
    dar realitatea islamului radical, care a ajuns demult in inima Europei, e alta. e, de fapt, cu printese cu burka si cu clitorisul mutilat ritualic la noua ani, in numele lui Allah, si cu feti frumosi care isi pot alege pt pat cate cosanzene poftesc, intr un mariaj de grup permis prin religie. cu ”UK go to hell and prepare for your death”, cu manifestatiile pt abolirea legilor britanice si instaurarea shariei etc.
    sa ne revenim zic.
    daca vorbesti de islamul moderat, hai treaca mearga, ne mai intelegem cu ei.
    dar daca vrei sa stii cum arata cartierele si orasele locuite de musulmani, enclave in care nu poti sa mergi in siguranta pe strada, unde predicatorii urii coalizeaza radicalisti si ii invata terorismul … atunci ai filme edificatoare la dispozitie. le pun mai jos.
    Romania e inca un rai, o oaza de crestinism. asa trebuie sa ramana pana la sfarsitul veacurilor.
    cimitirul tuturor neamurilor exista aici tocmai pt ca suntem crestini, buni si blanzi si toleranti pana la prostie uneori. noi ascultam Noul Testamnet in spiritul si in litera lui si intoarcem mereu si celalalt obraz. asa se intampla, in general.
    dar, daca suntem crestini, zic sa nu fim tampiti. sa fim cu ochii in patru, chiar daca nu suntem destinatia preferata a refugiatilor, majoritatea barbati zdraveni care nu ar fi trebuit sa fie pe aici, dupa fustele femeilor si dupa copii, ci in tara lor, aparandu si teritoriile si luptand alaturi de puterile lumii sa isi recucereasca patria, ca sa aiba unde sa isi intoarca familiile dupa reconstructia tarii. acolo e locul lor, consfintit prin istorie, traditie, credinta, drept.
    dar despre crestinii din Syria ucisi miseleste doar pt ca poarta cruce la gat si au icoane in biserici nu zice nimeni nimic? pt bisericile lor puse la pamant cu buldozerul si profanate nu varsa nimeni o lacrima? sunt sute, mii de martiri ai secolului 21 care zac in gropi comune in pamanturile increstinate si calcate candva de picior sfant de apostol.
    ce mai tura vura. e cazul sa fim mai circumspecti si sa nu ne lasam muscati de sarpele corectitudinii politice extremiste, de multiculturalismul desantat si de oferirea fara discernamnat a drepturilor fara numar catre minoritatile de toate facturile si culorile (rogvaiv lgbt), pana la anularea drepturilor majoritatii decente si tolerante. tendintele astea le au iesit deja pe nas europenilor. britanicii vor sa iasa din UE, extrema dreapta castiga teren etc. sa nu ajungem si noi pana acolo, ca ar fi mare pacat.
    islamistii radicalisti nu pot fi integrati, nu se civilizeaza si nu cunosc toleranta si respectul. cu veselie ritualica, ei pun propriilor copii dinamita la brau si ii detoneaza rostind rugaciuni.
    filmele de mai jos sunt clare ca buna ziua. unele imagini sunt socante si greu de privit. sa nu aveti copii prin preajma.
    Dumnezeu sa ne pazeasca pe toti! dar sa ne mai punem si singuri in traista cele trebuincioase!
    https://www.youtube.com/watch?v=Gg3WVE8lI9c
    https://www.youtube.com/watch?v=ytdMUddGe-U
    https://www.youtube.com/watch?v=9yUJZ6fErmw
    http://stirileprotv.ro/article/stiri/international/arma-jihadistilor-in-lupta-cu-europa-500-000-de-militanti-deghizati-in-refugiati-mediterana-va-ajunge-o-mare-a-haosului.html
    https://www.facebook.com/OfficialBritainFirst/videos/866247840187145/?pnref=story
    https://www.facebook.com/OfficialBritainFirst/videos/866242773520985/?pnref=story

    Reply

  26. jademan
    8, September, 2015 @ 5:44 pm

    O vorbă.

    Raed Arafat.

    Atât.

    😀

    Reply

  27. Groparu
    8, September, 2015 @ 8:46 pm

    @ Ela: habar nu am ce-i aia “pareolog fals”, poate ma lamuresti tu…?

    Reply

  28. MNX
    9, September, 2015 @ 11:18 am

    https://www.facebook.com/SmashCulturalMarxism/videos/870943053012556/

    Astia sigur-sigur lesina de dragul de a popula Apusenii…

    Reply

  29. ion ion romanulcare nu face politica
    9, September, 2015 @ 11:22 am

    Dragos:Statele musulmane nu acorda ajutoare sociale si de aia nu se indreapta migrantii catre ele-acolo daca nu platesti o factura, o mancare esti bagat la inchisoare pana scoti banii.Migrantii nu vor democratie vor un trai mai bun financiar, ceea ce nu e rau .Problema e dublu standard; cand romanii au mers in vest au fost tratati ca o invazie de lacuste acum ni se cere imperativ sa fim buni.Groparu are dreptate.Nu ne intreaba nimeni daca vrem, daca ne place ci doar se aplica zicala DREPTAtea e pentru CAINI nu pentru CATEI.
    P.S.Pareolog e unul care isi da cu parerea despre tot si toate doar ca sa se auda vorbind.Altfel golul mintii l-ar ameti.

    Reply

  30. Florin Leahu
    9, September, 2015 @ 1:54 pm

    Salut,

    mi-a placut articolul tau.
    Iti multumesc pentru intrebarea care a reiesit din articolul tau. Cati musulmani cunosc eu personal? Cati musulmani cunoaste fiecare din noi personal? Si: Mi-ar placea sa traiesc cu asa oameni in comunitatea mea, in cartierul meu? Ne-ar placea sa ii avem aici cu noi in tara?
    Nu pot raspunde pentru toti, dar mi-ar placea sa avem la noi in Romania diversitate, nu doar sirieni, ci si chinezi, si irlandezi si etiopieni. Doar ca la noi de obicei vin cei ce nu-si gasesc locul altundeva.

    Sar un pic la gradina zoologica din Timisoara unde sunt trimise animalele care sunt mai bolnaviciase, care nu se pot integra in alte gradini zoologice din alte tzari europene. Si cand merg in vizita la noi la zoo, in loc sa imi faca placere sa privesc exemplarele, mi se face mila. Nu am un sentiment bun si mai bine nu ar fi gradina zoologica, pentru ca e trista.

    Da, mi-ar placea sa imi repare masina mecanicul Yussuf. Unul din musulmanii pe care ii cunosc din viata reala este tinichigiu, unul priceput. Doar ca el lucreaza si traieste in Gemania in Muenchen, nu in Timisoara. Yussuf, cel care va veni in Timisoara sa se faca mecanic, nu va fi de prima mina, pentru ca nu are conditiile de acolo, din Germania. Asta este problema. Nu mi-e frica de bomba cu ceas pe care mi-ar lasa-o Yussuf in masina, ci de calitatea muncii lui. De posibilitatea ca daca merg din nou pe autostrada sa mi se opreasca motorul, tocmai pentru ca el, Yussuf, nu a reparat masina corect. Nu inseamna ca de la mecanicul nea Ion nu pot avea aceleasi surprize, dar de Ion ii plina tzara. De ce sa mai primim si alte uscaturi? Si chiar daca Yussuf, repartizat fiind de mama Merkel sa plece in Romania, se dovedeste a fi bun mecanic, va ramane el aici? Va investi el aici la noi? Se va simti legat de acest pamant? Raspunsul pe care il anticipez eu este: nu. Nu va ramane, cel putin nu pentru mult, si in scurt timp va incerca sa isi gaseasca rostul in alta parte. Noi, romanii, ramanand cu ceilalti sirieni, care poate nu sunt la fel de buni ca Yussuf. Acolo e problema.

    Problema e ca la noi in tzara trebuie mai intai sa facem curatenie intre noi. Trebuie sa atingem noi un nivel de existentza (nu subzistentza) si de constiintza si mai apoi sa primim si integram alte popoare. Numai asa va ramane un Yussuf priceput aici, la noi.

    Daca iti citeam articolul cu zece ani inainte iti spuneam sa te intorci tu la a te juca Fallout 2 pe calcultor si sa lasi mai moale cu comentariile tale pretioase. Dar ti-am spus de la inceput ca imi place articolul tau. Si tot cu articolul tau, poate poti sa iti explici tie, de ce altii (romani de-ai nostri) ii privesc pe sirieni ca si pe niste teroristi. Multi de la noi nu am ajuns la o acceptare a aproapelui (cum ai spus, miticii îi urăsc pe moldoveni, bănățenii pe olteni, și ardelenii , etc). Si, prin propozitia: “nu vreau teroristi sirieni in tzara” de fapt vor sa exprime ca nu mai vor alte griji pe langa cele pe care le au. E normal sa iti fie frica de necunoscut.
    De aceea, dupa mine, ar fi bine sa facem intai si intai curatenie in tzara, sa ne aducem pe noi in stare bine, in buna-stare. Ca in momentul cand trebuie sa primim un aflux de oameni, sa ii primim cu bine (fie ca sunt din Siria, China sau din orice alt colt al lumii). In trecut noi am fost cunoscuti pentru a fi primitori, acum am fi la fel, dar nu cred ca ne putem permite.

    Sarim din nou la alt subiect. Eu degeaba imi doresc sa plec in vacantza la noi in tzara pentru nu prea am de unde alege. Daca nu sunt un om al drumetiilor si statului cu cortul, frumusetile patriei nu le vad cu masina. Daca merg cu masina, fie sunt drumuri proaste si obositoare, fie mi se fura (nu masina intreaga) pina si gumele de la stergatoare, fie e zgariata in parcare. Iar daca raman in pana, trebuie sa ma bazez pe un nea sa o repare provizoriu ca dup-aia s-o mai duc o data la mecanicul meu, care se va lua cu mainile de cap cand vede lucrarea de reparatie. Si chiar daca ajung la destinatie, conditiile sunt rele. Am fost anul asta la Turda, la mina de sare de la Turda. In poze arata foarte frumos. Nu cred ca mai exista asa ceva in Europa. Cand ajung acolo un aflux de lume, o inghesuiala, o lipsa de structura si imbulzeala, incat nu m-am mai putut bucura de locatie. La hotel la fel, am stat la un castel. Dar nu era facut curatenie.

    Acum, daca noi nu ne respectam, nu facem curatenie, nu ne facem patul si nu ne spalam pe dinti in fiecare dimineata, de ce ar face-o sirienii? Daca ne-ar merge bine crezi ca sirienii nu si-ar lua riscul de a trece Dunarea? Si eu unul i-as primi cu drag, pentru ca stiu ca la noi in tzara ar fi totul structurat. Poate sa strige cine ce-o vrea ca el “nu se supune decat legilor islamului”, ca nu-i va merge daca la mine in tzara e lege si ordine. (s-apopo cainele care latra nu musca). Dar atita timp cat la noi e situatia precara, ce sa respecte imigrantul, daca vede ca se fura in tzara asta incepand de la primar? Caror legi sa se supuna?

    De aceea eu nu ii doresc, nu din cauza lor, ci din cauza noastra. Pentru ca mi-e rusine sa ii primesc. Pentru ca nu am unde.

    Reply

  31. tactu
    9, September, 2015 @ 2:17 pm

    bravo, un articol foarte reusit!

    Reply

  32. nea_caisa
    11, September, 2015 @ 6:45 pm

    Ma bag si io ca musca. Articolul e foarte optimist, scris de un om cu vederi largi. In mare masura sunt de acord cu cele scrise dar am o temere.
    Este foarte posibil ca aceast migratie in masa sa fie ceva concertat de o putere din spatele cortinei – pro sau contra araba. Mai curand contra caci ar fi mai multe de castigat raspandind ura impotriva arabilor (mai usor sa vinzi razboiul populatie de acasa, mai usor sa iei masuri drastice impotriva cetatenilor arabi, etc).
    Si daca exista intr-adevar un deus ex machina care orchestreaza aceasta miscare atunci mi-e teama de urmatorii pasi ai acestei miscari, de urmatorul nivel de manipulare in masa impotriva cetatenilor de etnie arab. Care pasi, dupa umila mea parere pot include atentate cu bomba si alte asemenea orori.
    Si chiar daca nu e un mare zeu in spatele cortinei – asemenea miscari de amploare tind sa atraga atentia multor “entitati” mai mult sa mai putin binevoitoare.
    E prea mult praf de pusca in jur sa nu se gaseasca un tampit care sa arunce un chibrit aprins.

    Reply

  33. mihai
    12, September, 2015 @ 2:58 pm

    gropare, ne lasi cu foanfele astea?

    Reply

  34. mihai
    12, September, 2015 @ 3:15 pm

    ia infiaza un pui de sirian,bai , ipocritule!

    Reply

  35. Groparu Nemernic
    13, September, 2015 @ 6:35 pm

    @ Mihai: de ce nu o sirianca, bai neipocritule?
    A infiat România unul. Îl cheamă Raed Arafat și-ți doresc să nu ajungi să-i mulțumești.

    Reply

  36. Sabotor
    20, September, 2015 @ 6:46 pm

    Gresesti cu unele chestii. Drepturile femeii sunt chiar 0 prin majoritatea tarilor musulmane. Din fericire, mai sunt si exceptii (Turcia, de exemplu), dar in rest e prapad – http://shoebat.com/2015/01/15/video-woman-gets-beheaded-middle-street-right-public-view/

    Am cunoscut cativa arabi musulmani (Tunisia, Egipt, Palestina, etc), ba la un moment dat am si impartit un apartament cu unii. Dinaia ok, educati, umblati prin vest, neindobitociti de religie, dar chiar si pentru astia, femeia e mai degraba un obiect, nu o fiinta umana. Am discutat intr-o seara cu aia cu care am impartit apartamentul daca e musai ca nevasta sa fie virgina cand o iei de nevasta. Si nu m-a socat faptul ca au zis ca e musai sa fie virgina (deh, fiecare e liber sa aiba ce preferinte vrea el) ci motivul: pai trebuie sa fie virgina pentru ca nevasta e ca un cadou ce-l primesti de ziua ta: daca a folosit altul cadoul inaintea ta, nu mai e bun. Si erau seriosi, nu glumeau.

    Altul a luat-o pe una (crestina) de nevasta. Din momentul ala, ea a trebuit sa poarte burka (ma rog, avea fata libera) tot timpul, ca asa e traditia lui, iar el nu suporta gandul ca altii pot sa se uite la ea (acu ca ea accepta ca sa-i faca lui pe plac sau chiar credea si ea in astea, conteaza prea putin); ea nu mai avea voie sa iasa in oras singura; la petreceri nici chiar cu el nu avea voie. Pe el, evident, nu-l oprea nimic.

    Referitor la emigranti, evident, trebuie ajutati. Ca fug de razboi, pana la urma. Dar sunt 2 chestii de lamurit:
    1. Nu prea poti sa folosesti razboiul din Siria ca motiv pentru a forta granita dintre Serbia si Ungaria. Nu poti sa spui ca razboiul din Siria te-a impins sa te sui intr-o barca subreda ca sa treci din Turcia pe o insula greceasca.Din cate stiu eu, in Serbia sau Turcia nu e razboi, nu te trezesti ca pica bombe langa tine si nici nu vrea vreun ISIS sa te decapiteze cu sabia. Ok, vrei sa ceri azil in Germania; pai din cate stiu eu, Germania are ambasada/consulate si in Turcia si in Serbia. Nu poti sa ceri sa se suspende legile privind accesul pe teritoriul vreunei tari (fie ea Ungaria, Serbia, Germania sau chiar Rusia) doar pentru ca la o departare de 2000 de km, peste mari si tari, e un razboi.

    2. Astia: https://youtu.be/SgKMI1wV0ps?t=7m47s tot imigranti au fost la un moment dat. Unii poate tot de un razboi au fugit. Iar acum multumesc cu “Fuck UK, Fuck the police”. Si daca e cineva curios care e motivul mitingului din clip: politia a arestat-o pe vaduva unuia ce s-a aruncat in aer la Stockholm, banuind-o de complicitate, iar acest lucru se pare ca nu a prea fost pe placul blajinei comunitati musulmane. De chestia asta le e frica europenilor. Ca vine inca un val de refugiati, care dupa ce se pun pe picioare incep sa ceara sa se aplice sharia in cartierul X. Sau fac ceva de genu: http://www.theguardian.com/uk-news/2013/dec/06/muslim-vigilantes-jailed-sharia-law-attacks-london . Aproximativ cam astea sunt motivele pentru care prin multe parti, europenii nu privesc cu ochi buni faptul ca vin sute de mii de musulmani.

    Bun, romanii s-au trezit si ei* si s-au bagat ca musca, ca stiu ei ca imigrantii e teroristi, dom’le, dar e ok. Romanii au nevoie tot timpul de un dusman. Ba sunt englezii care nu-i vor in UK, ba sunt nemtii care nu-i vor in Schengen, ba nu stiu cine. Si, evident, ungurii care vor Ardealul, da’ asta e o chestie atat de constanta incat nici nu merita mentionata, se intelege de la sine. Acum e doar randul imigrantilor sa fie dusmanul.

    *ma rog, nu toti. Unii au fost in stare sa explice de ce nu vad cu ochi buni exodul asta al refugiatilor.

    Reply

  37. Groparu Nemernic
    20, September, 2015 @ 7:21 pm

    @ Bula: deci ai urmarit si tu cu atentie clipul cu Reza Aslan, sa-nteleg.

    Reply

  38. Sabotor
    21, September, 2015 @ 5:06 pm

    @Groparul
    Presupun ca mie mi-ai scris.

    Mea culpa, ma refeream la tarile musulmane de prin Orientul Mijlociu, alea de unde vin refugiatii. Deci, in loc de:

    “Drepturile femeii sunt chiar 0 prin majoritatea tarilor musulmane”

    rog a se citi:

    “Drepturile femeii sunt chiar 0 prin majoritatea tarilor musulmane din Orientul Mijlociu”.

    Reply

  39. Groparu Nemernic
    22, September, 2015 @ 7:57 am

    @ Sabotor: da, my mistake! Lui Bula ii raspundeam la alt comentariu ;)) vârsta, de.
    Am reformulat in mintea mea. Hai că mai întreb niște orientali-mijlocii și revin!

    Reply