Ce ai schimba la oraşul tău?

Deci: stai la pescuit de peşti.

Te aşezi lejereanu în scaunul comod cu buzunar pentru bere, iei o sorbitură din licoarea rece, îţi reaşezi frumos pălăria pe bostan şi te uiţi relaxat la plută, care şomează niţel. Priveşti în zare la o lişiţă care zboară. Un nor trece ca melcul peste cerul de sticlă albastră. O adiere agită uşor papura.

La un moment dat, inima începe să-ţi bată cu putere: pluta a luat-o la plimbare înspre stufăriş! Tragi cu nădejde, iar la capătul firului se zbate, vesel, peştişorul care-ţi îndeplineşte o dorinţă, o singură dorinţă urbană. Nu milioane de euro, casă-n Palma de Mallorca (unde vacanţionez eu acum), Scarlett Johansson fără prosopul de baie sau Justin Bieber ostatic Al Qaeda: peştişorul îţi dă 20.000 de dolari ca să schimbi ceva în oraşul tău. Ceva care sa lase lumea cu gura cascata si apoi sa râdă cu palmele pe buric.

Ei bine, peştişorul Pepsi (între noi fie vorba, mulţumesc PepsiCoRomânia pentru donaţia pentru Zolty!) rulează acum un mega proiect: oferă nu mai puţin de $20.000 pentru un proiect născut din născători de proiecte campioane pentru a scoate din ţâţâni mediul urban în care trăim. 20.000 de dolari pentru a va pune in practica cea mai nebuneasca revoluţie. Pentru a organiza un festival de cel mai haios râs. Pentru a planta in parc un copac japonez rar care face gheise si pe care să-l botezaţi, pe google maps, copacul arboricol. Pentru a picta nişte pădure de brad cu o mare de azur pe un bloc isteric de cenuşiu. Pentru a oferi lalele la 20.000 de proaspete mămici. Pentru a construi un acvariu imens în care peştişorii Pepsi să se poată înmulţi, pentru că avem mare nevoie de asemenea proiecte.

Aveţi idei constructive? Puneţi-le într-un text, într-o imagine sau într-un film (încă şi mai bine). Fiţi creativi, că de-aia sunteţi români şi vă daţi pe net! Trimiteţi-le pe pagina de Facebook a PepsiRomânia pana pe 19 octombrie, apoi votaţi-le. După preselecţia făcută exclusiv pe baza voturilor voastre va urma o nouă rundă de vot a proiectelor câştigătoare. Iar dintre acestea, marii judecători care vor hotărî soarta celor $20.000 (distinsa doamnă Cristina Bazavan, Dobro – normal – cel urban – şi un alt membru de calibru, caucazianul Cabral) vor selecta un câştigător. Că şi voi, votanţi, veţi primi goodies de la Pepsi pe perioada campaniei – e de la sine înţeles.

Clujeni, ardeleni, români, ce aţi schimba voi în oraşul vostru dacă aţi avea în buzunar 20.000 de dolari? Gândiţi-vă şi spuneţi-le! Că eu, unul, m-am cam săturat de lamentări.

PS: Copac arboricol lol.

23 lovituri, dă-i și tu!