OK, știți că e articol publicitar pentru că e marcat, cinstit, cu (P), dar având în vedere că orice ieșit la bere că băjeții degenerează în discuții despre piața imobiliară, aș fi curios să văd ce aduc pe piață reprezentanții Maurer Panoramic, Hexagon Developments, Studium Green, Colina Nouă și Trifoiului 24, participanții de la Târgul Imobiliar de la VIVO! Shopping Cluj de weekend-ul ăsta. Continuați să citiți, că am ceva de zis.

De ce zic asta? Pentru că acum un an l-am cunoscut pe domnul V., un tânăt pensionar de armată care cumpără apartamente executate silit, le renovează și le vinde. La Cluj. Face bani frumoși domnul V., pesemne, pentru că nu e-mbrăcat cu haine scumpe și conduce o Skoda de dinainte ca mileniul să depășească prima decadă, dar cumpără apartamentele cu cash. Și tocmai hainele comune și mașina nu foarte pretențioasă m-au făcut să-l suspectez că învârte niște sume deloc de neglijat (citiți The Millionaire Next Door dacă nu mă credeți).

Și l-am întrebat:
– Și, ce credeți, vine sau nu vine criza peste noi?

S-a uitat la mine și mi-a zis direct:
– Cel mai bun indicator îl reprezintă cantitatea de reclamă pe care dezvoltatorii imobiliari și-o fac. În momentul în care vezi că sunt peste tot – radio, TV locale, ziare, afișe, Internet – și rulează campanii timp de luni de zile, va fi clar că în momentul acela și-au atins limitele și piața nu mai are bani.

Și… a trecut un an de când aud și văd non-stop reclame la unele complexe rezidențiale din Cluj, începând cu turnurile Maurer din piața Abator. Și într-un an de zile puteau face măcar un bloc, ori zona mi se pare că e mereu în construcție, dar nu se vede că au construit mare lucru.

Așa că ar fi interesant de mers la târg și văzut câtă disperare (sau aroganță, dacă vânzările bubuie) este în privirea agenților. Alt indicator mai bun (conform domnului V.) nu există. Și mă întreb cât va mai rezista piața cu 2000 EUR/mp.

Între timp, apartamentul din Florești de care familia Groparu încearcă să scape de azi-vară stă tot nevândut, și mă gândesc să încep să-l promovez mai agresiv, mai de gherilă, așa, sau să mai tai din sumă. Mai vedem.

Vă pup din Suedia, mâine vin acasă, crapă carnea de pe mine de dor de copii și să zbiere nievasta la mine și eu să mă enervez și să nu pot să-i zic nimic, că e mamă, cu mami nu te pui.

Written by Groparu Nemernic

Nascut din spermatozoizi campioni... cred.

This article has 9 comments

  1. remus Reply

    Pai, piata nu este saturata, nu in sensul ca sunt prea multe apartamente/ case, ci sunt prea multe la preturi mult prea nerealist de mari. este ireal sa dai 2000 euro pe MP pe un apartament de 50 de mp localizat nu-stiu-pe-unde in centru. Pentru ca un calcul simplu 50 * 2000 = 100 000 euro * 4.8 lei egal 4,8 mili lei / la 1000 euro pe luna salariu (ca nu toti au 200 euro pe luna salariu) = un procent foarte mic de oameni care si-ar permite chestia asta.
    Si fix procentul asta de oameni, is un pic mai destepti, si isi darmaluiesc bine banii si isi cumpara un duplex sau isi fac o casa. (asa ca mine)

  2. Andu YY Reply

    Eu am luat o floare de margareta si i-am tot smuls petalele ( vine/nu vine) si ultima petala a picat ca nu vine. Am si eu un ap de vanzare In Bucureşti, de aia

  3. costicămusulmanu Reply

    bre, plăcut la eu aia cu “strînge carnea pe mine”…io ce să mai zic, 2-3 nopți/săpt tăt în alte paturi…c-așe-i în delegație?!
    criza vine siiiguuuur; mondială, chiar;
    noi însă, înapoiații ieuropii, am avea marea șansă să n-o simțim dacă onor guvernanții vor fi destul de diștepțî sî dei drumu’ la marili lucrări: autoșușăli, spitali, grădiniț…
    cî în recesiuni, totu-i mai eftin: materii prime, banii, munca…

  4. Atti Reply

    Gropare, cam miroase un pic de bubă în viitor.

    Par exemplu, eu lucrez multișor cu constructori/dezvoltatori imobiliari. Anul acesta a fost prima dată când au mers la târguri/expoziții, până acum le ocoleau de zici că erau ciumă.

Leave a Comment

Your email address will not be published.