Ca un bun cetățean, dădeam zăpada la o parte de pe trotuar: din păcate, de abia de la anu’ Primăria Cluj-Napoca va introduce zăpada care se autostivuiește singură pe ea însăși.

Lângă mine, fetița din vecini, curioasă de moare și dornică de conversație. Mă vede că arunc zăpada în fața mașinii gropărești și mă întreabă:
– Dar o să mai poți ieși dacă pui zăpada în fața mașinii?
– Da, scumpică! zic. Am cauciucuri de iarnă nou-nouțe, cu astea ies de oriunde.
– Ai cauciucuri de iarnă? zice fetița.
– Da.

Tăcere. Apoi urmează confesiunea:
– Mami nu are. Mami o zis că ea nu-și pune, că nu dă banii pe așa ceva.

Mami conduce o mașină nemțească de oraș de 14.000+ EUR, eu am un Golf de 13 ani. Amu, no, care cum are prioritățile, cine-s eu să judec.

Written by Groparu Nemernic

Nascut din spermatozoizi campioni... cred.

This article has 11 comments

  1. santamanta Reply

    Cunosc și eu cetățeni care considera asigurarea obligatorie abuz(aia de sănătate, nu auto), vor arme la liber(pentru autoapărare, bineînțeles), și nu americani, nu, ci din BORul nostru pasnic frate cu natura și imun la pandemii

  2. Bubu Reply

    Faceam scoala, pe camion. Inevitabil am ajuns sa discutam cauciucuri de iarna cu instructorul. Aveam deja niste ani de condus in spate pe masina mica. (Livrator, curier etc). Zice meseriasul ca nu are sens daca circula numai prin oras. Ca cica iernile sunt blande. Ninge un pic, trage pe dreapta si dupa o ora doua se curata, se mai topeste si merge mai departe.
    Dap. Instructor. De fuckin profesionisti.

    • Groparu Nemernic Reply

      Ce e cel mai fain pe drumurile din oraș este că, dacă ninge, în fața trecerilor de pietoni sunt șanse mai mari de gheață, pentru că se pune frână mai des, se topește zăpada existentă sau aia care cade de pe alte mașini care au pus frână înainte, și abia atunci ajungi să îți dai seama cât de mult contează ăia 2-3 metri în minus pe care îi câștigi la o frână cu cauciucuri de iarnă funcționale.

  3. Bubu Reply

    Treceri de pietoni, intersectii, poduri, pornire in rampa. Pana mea, pana si la o parcare pe trotuar cu viteza redusa poti sa busesti ceva daca e gheta pe jos.
    Uite mai jos diferenta intre gume vechi si noi, de iarna. Uzura legala la cele vechi, da?

    https://m.youtube.com/watch?v=EzHWksU3Vng

    Din pacate gume de vara vs iarna nu gasesc test decat la camioane. Poate prin alte tari sa fi facut…

  4. Bogdan Reply

    O sa tin eu cu ursu’. Poate nu își pune ca nu foloseste mașina iarna aceasta (slabe șanse, știu). Poate ca micuța a auzit prin casa ca nu își pune de iarna dar nu știe ca e pentru ca foloseste “all seasons”. Va trebui sa fii un vecin model și sa urmărești cât/când merge cu mașina și dacă are M+S pe cauciucuri.

    În alta ordine de idei, postul acesta m-a nimerit la fix, tocmai trebuie sa sun sa aflu ce dimensiuni de cauciucuri am pe cele de iarna care sunt depozitate. Am avut ghinionul sa îl stric pe unul și va trebui sa cumpar unul nou/o pereche noua.

    Recomand cauciucurile de iarna tocmai pentru acei 3 metri care fac diferența la trecerile de pietoni.

    Acum doua ierni am avut plăcerea sa stau o ora pe un drum blocat pe undeva pe la munte. La un moment dat s-a plictisit și Waze-ul care s-a hotărât sa ne arate o ruta ocolitoare. Ce nu știa el e ca afara ninsese recent, ce nu stiam eu e ca aveam de urcat o panta foarte înclinată sa dau din nou in sosea după dopul format. “Poveste lungă scurtată” bătrâna franțuzoaică a mea a urcat cu brio, Q7- le din față cu greu.

  5. costicămusulmanu Reply

    ce nu știe lumea este cît de periculoase sunt anvelopele de iarnă, vara; nici eu n-am știut pînă nu mi-a explodat unu’…
    asta în contextul în care se miră omu’ că de ce a derapat, că doar are anvelope de iarnă, uitînd că le poartă fără încetare, de vreo 2 ani…

  6. remus Reply

    pe mine ma disperat romanii ch “laborghini aventador ” care nu is pun cauciucuri de iarna. poate ca e totuși sub demnitatea lor…nu ca nu mai au bani …

    is prin Brașov…si aici e plin de aventadoare.

Leave a Comment

Your email address will not be published.