Salut, ppl, sunt Groparu și am făcut rost de adresa de e-mail a directorului executiv al BCR, îi puteți scrie direct dacă ceva nu vă convine! Și nici măcar nu glumesc.

La Techsylvania, Sergiu Manea, Președintele Executiv al BCR, ne-a prezentat soluția de banking digital George.

Și atâta încredere are în aplicație, că ne-a dat adresa lui de e-mail să-i scriem dacă ceva nu ne place sau dacă avem sugestii: sergiu punct manea la bcr punct ro. Nu știu, trimiteți-i invitație de conectare pe LinkedIn sau ceva, apoi cereți-i dobânzi preferențiale.

Acuma nu prea cred că stă ditamai președintele bancar toată ziua cocârjat deasupra laptopului și apasă F5 și-n weekend ca să vadă ce-i mai scriu clienții BCR când află că iară crește ROBOR-ul, dar mi s-a părut un gest fain de PR să-ți divulgi adresa de mail pentru că ai atâta încredere în soluția ta bancară.

Care soluție bancară se numește George, după numele pe care l-a dat Lawrence Sperry invenției sale: pilotul automat de pe avioane.

Ce este George?

George dorește să fie pentru banii tăi ce este pilotul automat pentru orice zboară: un asistent virtual.

Ce face George? Îți permite să:

1. Deschizi un cont prin George digital onboarding – descarci George (Apple Store sau Google Play), intri în contact video cu un angajat BCR și în 10 minute îți faci un cont curent, cu tot cu semnarea unui contract electronic, personalizarea și comandarea propriului card fără niciun drum la bancă. Normal, cardul George are zero comisioane la retragerea de numerar la orice ATM din lume. Soluție dezvoltată în colaborare cu FintechOS, firmă românească.

2. Urci actele scanate direct în sistemul băncii dacă ai nevoie de un credit (ipotecar, de exemplu), ca să nu mai fii nevoit să mergi până la bancă cu actele doveditoare cu ce ai făcut în anul 1993, așezate frumos în dosarul-cu-șină. Adică ce așteptăm de la stat să facă de 10 ani și posibil să nu reușească nici în următorii 10. Evaluări, intabulări și celelalte, poză și-ai scăpat (soluție implementată de firma românească Qualitance).

3. Plătești biletul direct din autobuz. Apropii telefonul cu aplicația instalată de cititorul magnetic, și pac, ai plătit. Scapi de cozile alea de la Otopeni!

4. Achiți facturi și faci plăți. Scanezi codul de bare, ai plătit, pa, adio cozi la Poștă. Faci transferuri bancare, în lei sau valută, faci plăți instant și plăți NFC (Near Field Communication apropii telefonul de POS sau alt dispozitiv electronic). Pentru Android deocamdată, se va lansa mai la vară.

Următoarea informație este pentru IT-iști: la Techsylvania au anunțat următorul mare pas,

5. Deschiderea API-ului către terți. Adcă, dacă ești programeci și ai idei de dezvoltare, te conectezi la ei și te apuci de codat până iese ceva frumos. Habar n-am, poate faci o interfață de culoarea roz-limonadă sau mov pal cu butoanele în formă de flori de primăvară, lumea o instalează și poate BCR îți dă premiul de Dezvoltatorul Primăverii, sau ceva. Premiu în bani, pe muncă cinstită, că de mulțumiri e plin podul.

A, și vor mai avea ceva: Apple Pay. Să plătești cu telefonul prin intermediul minunatului sistem Apple, mactarzi din toate țările, fericiți-vă.

Cam asta e cu George. Însă cu Președintele Executiv Sergiu Manea mai e ceva: când a-nceput discursul de la Techsylvania, a felicitat Banca Transilvania pentru ceea ce face. Ceea ce mi se pare de mega fair play.

Written by Groparu Nemernic

Nascut din spermatozoizi campioni... cred.

This article has 10 comments

  1. Mihai Reply

    George este o aplicatie la nivelul intregului grup – Erste (nu este doar localizata pt Romania). Eu am fost migrat pe George de cca 20 de luni, iar aplicatia este disponibila de cca 3+ ani ( de aia tipul este asa increzator in solutie !)
    Overall, nu este o aplicatie rea, are destule functii si in versiunea desktop si mobile. Ce imi place cel mai mult, este stabilitatea (1 singura data nu mi-a “vazut” sectiunea de investitii si pensii private). Asta cu documentele on-line, functioneaza mai mult in favoarea lor (ce iti trimit ei tie e bun, dar ce le trimiti tu lor – mereu verifica, te suna pt confirmare sau iti cer si originalele prin posta).

    • Groparu Nemernic Reply

      La următorul update, din câte mi se spune, vor trimite o fată de 19 ani în persoană să-ți ridice actele. Asta dacă nu ești însurat, că dacă ești, atunci vine o tanti obișnuită de la ghișeu #glumă

      • Mihai

        Sa pofteasca, sa-mi ridice, dosarul cu sina !
        Nu sunt insurat, dar partenera e destupata la minte.

  2. Mobgirl Reply

    E groaznică aplicația. In primul rand, îți trebuie încă o aplicație pentru că George să funcționeze.

    Daca vrei sa faci o plată, deschizi George, pui suma de transfer, codul iban etc, apoi deschizi o a doua aplicație, cu alta parola and stuff, ca sa generezi parola pentru confirmarea transferului.

    Procesul de instalare al lui George e foarte alambicat.
    Odată, am apăsat greșit tasta pentru pin și imediat mi-a dezactivat pinul cu totul.
    Acum trebuie sa reiau procesul de instalare, cu username, parola generate de banca acum 2 ani (cine naiba le mai știe), folosind o a treia aplicație sau așa ceva, pentru ca sa ajung din nou la pasul unde setez un pin nou.

    Și dacă pun degetul greșit într-o seară, iar anulează pinul și trebuie să o iau de la capăt.

    Așa de bine merge, că ori de câte ori trec pe la banca, 2 din 3 doamne de la ghișeu sunt ocupate să îndrume clienții prin cele enspe mii de aplicații și parole necesare sa deschizi un amarat de George.

  3. Zev Reply

    Da’ pentru canguri n-aveti? Ca m-am saturat de Western de n-am aer, iar orice altceva imi cere prezenta in tara.

  4. Nicole Reply

    Eu recomand un website ce in conditii de deplina anonimitate ofera informatii relevante despre modul in care romanii isi gestioneaza finantele. Practic, website-ul face o comparatie intre cheltuielile tale in functie de venit raportate la oameni ca si tine (cu acelasi venit, din acelasi oras s.a.m.d) si ofera si cateva sfaturi de imbunatatire a behavior-ului financiar. https://nicoleknows.io/ro/

Leave a Reply to Mihai Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *