Râdeți de Olguța, nu de engleza ei

Cred că, la ora actuală, Olguța Vasilescu este a doua cea mai detestabilă româncă din galaxie după Gabriela Vrânceanu Firea Pandele, deținătoarea absolută a recordului olimpic. Pentru a echilibra universul, Dumnezeu ne-a dat-o pe Olguța ca să fie exact opusul femeii politice de carieră. Este departe de siguranța de oțel rece a lui ”Crooked” Hillary, nu are nimic în comun cu eleganța studiată a lui Lady Thatcher, discursul rezervat și echilibrat al Angelei Merkel îi este complet străin, iar despre carisma lui Michelle Obama nici măcar nu poate fi vorba, cele două dame sunt atât de departe una de alta că nu se văd nici cu telescopul Hubble. Orice comparație de acest gen nu poate decât să o coboare pe Olguța din Craiova la dimensiuni și mai caricaturale, pentru că este o cață, o gaiță, o precupeață - de fapt, este greu să mă gândesc la ea fără să-mi vină în minte silaba țe (da, chiar și musca țețe). O scandalagioaică, o ciocoaică, o parvenită care-și arată, cu fiecare intervenție, moneda calpă a calității sale umane. Așa că nu a fost lucru de mirare când internetul a luat foc când a auzit discursul susținut de mica și obraznica noastră Olguța la conferința despre depturile femeilor de la ONU. Că ar fi trebuit să vorbească în română, ar fi trebuit să lase pe altcineva să țină discursul, de ce s-a dus țoapa tocmai la ONU dacă nu știe limba engleză? Ce-i cu engleza asta de lunca Jiului? De ce ne face țara de râs? Mno, aici Groparu nu prea este de acord cu Internetul.…continue reading →

În vizită la birourile LinkedIn din San Francisco

O ajuns și bloggerul unde l-o înțărcat ”Petrolul, aurul și ardelenii” pe Mircea Diaconu; da' numa' de asta-mi pare rău, că nu i-o tras Ilarion Ciobanu niște scatoalce mai zdravene lu' Diaconu, că merita. Urmează un fotoreportaj cu fotografii care nu exprimă nimic! Numai lumea seacă a corporațiilor care stăpânesc lumea și scot oamenii la protest. În cazul nostru, LinkedIn (le dau link ca să le crească traficul). LinkedIn, rețeaua socială fără pisici și bebeluși, numai cu corporatiști care cred în misiunea și valorile firmei. Da' și-n brand. Dacă nu aveți cont pe LinkedIn, ar fi bine să vă faceți - cine știe, poate ajungeți în San Francisco și vă trageți și voi o poză asemănătoare. Plus că poate se lasă cu angajări! Culmea hipsterelii - să te dai pe LinkedIn în fața sediului LinkedIn: ...care sediu LinkedIn arată așa, cu sticlă, oțel și - presupun - teancuri de CV-uri: continue reading →

Inovație: pe unde sunt ei și cam pe unde suntem noi

Când auzi de America, primul gând care-ți vine în minte este ăsta - deși nu prea poți încapsula o națiune de 325 de milioane într-un filmuleț de 1 minut: https://www.youtube.com/watch?v=Rjab8fanzHc Dpă ce am stat și eu acolo 5 zile, am devenit, firește, expert în America. Și pot să vă zic că-n San Francisco și în Silicon Valley, locul cel mai technology-friendly de pe glob, cuvinte ca angel investors, entrepreneurs, startups, hub, business accelerator sunt ca o mantră, le auzi la fiecare respirație. Iar cuvântul innovation l-am auzit de 6000 de ori pe minut. La San Francisco am ajuns la invitația companiei Enel, care tocmai a inaugurat în Silicon Valley ceea ce se cheamă Enel Innovation Hub. Adică un accelerator de startup-uri. Ai o idee care ar putea ușura munca Enel-ului? Păi, frate, ia vezi cum o poți implementa și vezi ce poate face Enel pentru tine! Dacă știe careva ce va fi în sec. 22, apăi să ne spună și nouăcontinue reading →

10 ani de blogging

Primul articol pe care l-am scris deliberat pentru publicul web 2.0 a fost publicat pe Yahoo! 360° în 6 noiembrie 2006. Și numai scriind ”publicul web 2.0” îmi dau seama câtă vreme a trecut! Câteva luni mai târziu, fix acum 10 ani, într-o noapte de 12 martie, am dat copy-paste…continue reading →

Noua ordine mondială: economia mileniului III

În prima seară am asistat la o prezentare interesantă a unei persoane cu un CV interesant - redactor la The Economist, redactor-șef la Wired, autor de carte de marketing. În esență, vă recomand să urmăriți filmarea de mai jos, pentru că arată cum se schimbă paradigma. https://www.youtube.com/watch?v=Yh3IdvjE-lY Din ce zic oamenii ăștia, și nu numai ei, trăim momente interesante! ”Do... do... domnul Groparu? Sunt un mare fan, putem face un selfie, vă rog?” Din ce s-a mai discutat la conferință, în ziua 1: - Inovația se întâmplă astăzi mult mai accelerat decât acum câțiva ani. Spre exemplu, în cadrul HP, în anii '90, circa 90% din inovație se desfășura in house; acum, cifra a scăzut la mai puțin de 50%. Pentru că au apărut foarte mulți inovatori din afara companiilor mari, tradiționale.…continue reading →

La noi, în America…

De când Lufthansa m-a zburat la Timișoara în loc de Cluj pentru că pista era umedă (Wizz și Tarom aterizaseră fără probleme), și asta după ce știau, la decolarea din München, care sunt condițiile meteo, mi s-a zdruncinat iremediabil încrederea în calitatea germană. Apropos, dacă vrei să enervezi un neamț, spune-i că te aștepți de la el la calitate germană, așa cum oferă, de exemplu, Deutsche Bahn. Sunt rău, știu.…continue reading →

La viză pentru America

Te duci din capitala Transilvaniei către cealaltă capitală după ce iei 4 rudotele, că ai emoții știind că tre' să zbori cu avionul și mai tre' și să iei taxiul din aeroport, 'r-ar ai dracu' taximetriștii mitici care e ei mitici și care văd suckeru' de ardelean dintr-o privire, că…continue reading →