Unde a eşuat #clujcitybreak

Peste weekend, purcoi de bloggeri din patrie au sosit la Cluj pentru a li se prezenta oraşul nostru ca o destinaţie de vacanţă şi un candidat serios la titlul de Capitală Culturală a Tineretului în 2015.

În primul şi-n primul rând, TVDeCe-ii şi Crivăţ, tartorii evenimentului, nu au nici un fel de experienţă în organizat evenimente. Nu au mai organizat nici un eveniment, niciodată, în Cluj şi nu înţeleg de ce s-au băgat.

În al doilea rând, Primăria Cluj urăşte bloggerii – mai ales că avem cea mai slabă comunitate de bloggeri din ţară. Deci sprijin din partea instituţiei, ca reprezentant al comunităţii, ioc. Canci. Zilch. Nada. Nil.

În al treilea rând, au invitat tot felul de bloggeri pişcotari la eveniment. Nu zic de Zoso şi Arhi, care sunt nelipsiţi de la orice eveniment, cât de Nebuloasa, Eftimie, Ovi Sîrb, Cismaru, Ivo – de la care nu mă aşteptam să bată cale de 10 ore numai ca să mănânce gratis la Memo 10 meniul zilei care costă de 12.90 lei şi să bea nişte beri de 5 lei halba în berăria Ursus. Mai ales că în prima seară, singura seară în care am ajuns şi eu, am rămas numai eu cu Răzvan pe baricade şi la şaorma. Păi ce bloggeri îs ăştia care n-au venit nici măcar la golit?

În al patrulea rând, aşa cum au punctat punctual nişte oameni echilibraţi şi influenceri de pe Twitter care au fost de faţă minut cu minut, tot evenimentul a fost un fiasco. Şi dacă ei zic asta, aşa a fost.

În al cincilea rând, nu înţeleg de ce primăria nu a cheltuit mai degrabă banii contribuabililor mai cu folos. Se ştie doar că o reclamă la CNN sau în The Economist – deşi costă cam cât un rinichi – aduce puhoi de turişti şi investitori în urbe. Ce dacă Timişoara, Sibiul, Braşovul, Bucureştiul sau Piatra Neamţ aduc bloggeri în turul oraşului? Ălea-s oraşe proaste.

În al şaselea rând, toate protestele care s-au revărsat pe Twitter cu ocazia asta conţineau cel puţin o alternativă de vreo 14 ori mai ieftină de a promova un oraş, cu idei creative, cu BTL-uri, cu brief-uri puse la punct, cu propuneri de invitaţi cu adevăraţi importanţi, nu bloggeri pişcotari. Alternative pe care – fireşte – nu le ia nimeni în seamă, pentru că Primăria Cluj e plină de bugetari incompetenţi care-şi iau salariul nefăcînd nimic toată ziua.

În al şaptelea rând, pentru că oraşul nostru nu are ce oferi turiştilor. E un târg prăfuit de provincie, un oraş studenţesc micuţ care nu se compară cu, să zicem, oraşul Burgas, acest Dubai al Balcanilor. Apropos, ce-i aia “Colours of Cluj“?

În al optulea rând, pentru că până şi noi, clujenii adevăraţi, ştim mai bine de ce au venit toţi bloggerii ăştia la noi: de foame. Pentru că nu au găsit 150 de lei în buzunarul lor să bea weekendul ăsta. Vezi punctul trei. Şi ne decretăm din prima împotrivă.

Iniţial vroiam să mergem la Sibiu în weekendul ăla, că era ziua Gropăroaiei, dar din păcate ni s-a îmbolnăvit Gropărelu’ şi am rămas acasă cu inima frântă de cum tuşeşte cu spasme ăsta micu’. Aşa că nu am putut merge pas cu pas cu oaspeţii de dincolo şi dincoace de munţi prin Cluj.

Ştiţi unde a eşuat #clujcitybreak? Vă spun tot eu: nicăieri.

#clujcitybreak a fost un eveniment TVdece şi Prin Transilvania, realizat cu sprijinul Primăriei Cluj-Napoca, Cluj2015 și Colours of ClujParteneri: Ursus, Cosmote, Aegon România, Danone, Casa TIFF. Şi, pentru că bloggerii clujeni chiar fac chestii, au tot respectul şi susţinerea mea.

8 lovituri, dă-i și tu!