Trei campanii care mi-au plăcut
Iată cum se mai descurcă unii şi alţii prin Social Media:
1. Pepsi s-a scărpinat în ceafă, a muşcat pixul, a luat altul nemuşcat, l-a muşcat şi pe ăla, apoi şi-au tras o campanie axată pe elemente vintage, au avut şi buget pentru bloguri (între care, cu onoare, s-a numărat şi blogul gropăresc), au strâns o sumedenie de exponate care ne-au marcat tinereţea nouă, generaţiei walkman, după care au invitat oamenii la expoziţie, s-au depănat amintiri şi s-a băut Pepsi la greu, din sticle de 0.25 ml. Faină idee, faină treabă.
Lucrurile nu s-au oprit aici pentru ei: oamenii de la PepsiCo, brandul umbrelă pentru o sumedenie de produse – inclusiv Pepsi, aşa cum puteţi vedea la ei pe site – s-au tot gândit cum să lanseze cu puţin tam-tam contul lor de Twitter. La conturile de corporaţii, lucrurile sunt foarte dubaşe: trebuie să comunici cu consumatorii lucruri care s-ar putea ca pe ei să nu-i intereseze foarte tare (gen bilanţuri, intrări pe piaţă, consolidări de cote de piaţă etc.) Este foarte greu să găseşti oameni pe care să-i intereseze ce oferi tu, pentru că aici nu mai este vorba de ataşamentul faţă de Pepsi, ci de a comunica chestii despre Prigat, chipsurile Lay’s şi Roua Munţilor, de exemplu. Voi aţi urmări un asemenea cont?
Ce au făcut: la Biz Summer Camp, după ce Groparu şi-a prezentat discursul său memorabil, a ieşit o secundă afară “să ia aer”, moment în care a fost “răpit” de Ana şi Matei, cei doi ostaşi PepsiCo (aş fi lăsat un zbieret ca o sabină în momentul răpirii, să se audă prin uşa întredeschisă, dar i-aş fi perturbat discursul lui Hădean, şi io nu fac din astea).
Am fost dus într-o cameră de hotel, i-am dat următorul SMS lui Chinezu şi Martei de la Biz: “Baaa, m-or răpit şi răs-răpit muţufanii, vor să mă violenteze! Help, băăă… aaaargh!!!”, după care am trecut pe Twitter, cu PepsiCo dând următorul twit:
Ideea campaniei: să interacţioneze cu oamenii şi să obţină de la ei 10 motive pentru ca eu să fiu eliberat, interacţiune care să se lase cu cât mai mulţi followerşi.
Mi s-a făcut poză.
În timpul ăsta, eu dădeam dume cum mă pricepeam mai bine (citiţi-le de jos în sus):
Elementele cu care cei doi răpitori ai mei se luptau erau după cum urmează:
– gaşca mea de dragi bloggeri clujeni şi albaiulieni se plimbau la Roşia Montana, deci aveau şi ei campania lor, nu stăteau cu nasurile lipite de iPhoane;
– gaşca de la Biz Summer Camp nu avea aproape deloc semnal în sala de conferinţe, deci canci Twitter pe mobil şi laptop;
– era sâmbătă la ora 18:00, când jumătate de Românie face amor cu cealaltă jumătate.
Cu toate astea, am reuşit să strângem mai mult de zece motive (citiţi-le şi p-astea de jos în sus):
După circa 30 de minute, contul @PepsiCoRomania a anunţat eliberarea, iar noi ne-am prezentat cu sticlele de Pepsi vintage la ceilalţi bizsummercamperi. Iar la final de campanie am primit fiecare o poză alb-negru în format “cu zimţi”, aşa cum sunt pozele din care se uită către voi părinţii voştri.
Concluzii: am râs de ne-am prăpădit în camera de hotel citind twiturile, am creat un mic buzz, data viitoare vom şti să speculăm mai bine data, ora şi potenţialul unor asemenea campanii.
2. O firmă din Cluj îşi doreşte să angajeze un developer PHP. Printr-o mini-campanie pe Facebook:)
În acest scop voi, oameni care cunoaşteţi asemenea specimene, nu trebuie decât să mergeţi pe pagina de Facebook a firmei şi să tag-uiţi developerul. Dacă persoana pe care o tăguiţi îşi trimite CV-ul şi este angajat, voi primiţi $100. Repet, îi primiţi, nu-i daţi! Adică 100 de parai pentru 4 secunde. Ha!
3. Dacă nu aţi uitat campania Avon 125 de femei,sunteţi invitaţi pentru ultima dată să vă alegeţi favorita, o femeie simplă care a făcut lucruri extraordinare, votând aici. Le puteţi vota între 1 iulie și 15 august, o singură dată în 24 de ore, prin butonul de ”Îmi place” de pe pagina fiecarei femei propuse, pagină care conţine şi povestea ei. Votul vostru are o valoare de 50% în alegerea celor ”125 de femei pentru schimbare”, restul de 50% fiind rezervat AVON.
No! Uite aşa se descurcă unii în Social Media.
Acum poti spune ca ai fost si mireasa, ba chiar la SMS Summer Camp. Foarte inspirata actiunea!
s-apoi despre asta o fost vorba cand vedeam tweeturile alea dubioase:))
p.s. ai ramas dator cu evadarea din buda intunecata 😛
valentine , valentine, ce bine ca tzo-r dat drumu aceia@co , ca ce ne faceam noi fara tine dara?
ba! pot sa zic ca ai devenit trist?
Si ce vorbesti cu nevasta-mea pe facebook?
@ Piticu21: nu-s trist! Is decat obosit dupa Biz Summer Camp.
Si stii ce vorbesc cu nevasta-ta? “Buna!” – “Buna!”;))
citat ”#Bună-ești! Bună-s!”
@ alexnicolae: asa, inerveaza-l pe Piticu si mai tare, c-apai vezi tu Realitate!
Bine că te-ai distrat 😀
Ce fain arata sticlele alea de Pepsi!!! Iti mai lipseste o poza retro facuta pe pagina lor de Facebook si esti integrat total in campania vintage!! 😀
era să zic: 15 august a trecut… 🙄
revin cu o intrebare intrebatoare: de ce ai asa o moaca suparata cand scoti sticla din lada? din cauza ca nu e licoare cu hamei?
❓
@ omu’ muncii: nu, din cauza ca ma loasera ostatec… ca fusa si ceai de hamei, o tona la sindrofii…
no m-am dumirit 😉