Iese:
– din parcarea pentru persoanele cu dizabilități
sau
– de pe pista de biciclete
sau
– după ce a lăsat mașina pe trecerea de pietoni
sau
– după ce a parcat la 2 cm de gard, pe trotuar
cu scrâșnet de roți și fără semnalizare, cu degetul arcașului scos preventiv pe geam, ca să evite efortul de a interpreta dacă flash-urile și claxoanele celorlalți sunt însoțite de înjurături sau nu.

Schimbă benzile fără grețuri în timp ce conduce cu o singură mână, pentru că cealaltă îi ține telefonul lipit de ureche.

Semnalizarea e pentru fraieri.

Accelerează când vede galben la semafor, dar numai după ce a încetinit suficient, pe verde, ca să se asigure că cel din spate nu mai prinde traversarea.

În oglindă, își vede mereu fundul mașinii. Îi place la nebunie fundul. Mașinii.

Poartă ochelari de soare până seara târziu, umbriți de o șapcă (vara) sau o glugă de hanorac (iarna) trasă mult peste ochi.

Nu lasă mașina nici pentru mers până la non-stop să-și ia o cutie de lapte.

Are grijă să parcheze mereu în buza locului unde are treabă. Dacă poate bloca traficul, cu atât mai bine.

Avariile sunt degeaba, nu le folosește nici pentru oprire, nici pentru dat cu spatele.

Nu suportă să stea în spatele unei mașini de marcă inferioară.

Dacă aude ambulanța-n spate, încearcă să se înscrie imediat după ea și să meargă în coada ei.

Dacă este trafic îngreunat pe autostradă, intră direct pe banda de urgență.

Claxonează luuuung și gros dacă ceva nu-i convine. Sau când vede un cunoscut la 300 de metri de el. Uneori claxonează și preventiv.

Reviziile le face la un prieten din cartier.

Devine agresiv mai ales dacă cel cu care are ceva de-mpărțit este un copilandru la volan, sau un pensionar, sau o femeie.

Bota de oină este la îndemână, în portieră.

Numărul din spate este șters. ”Nu știu, bos, m-am trezit într-o dimineață și cineva a dat cu o cârpă cu diluant peste! Eu ce să fac, că n-am bani să-mi fac plăcuțe de înmatriculare noi?”

Bicicliștii, pentru el, sunt săracii ăia care n-au bani de mașină.

Lumini aprinse-n trafic? Ce-i aia?

Frână de motor? Ce-i aia?

Cauciucuri de iarnă? Ce-i aia?

Curățat mașina de zăpadă – ce-i aia?

Ziua în care nu apucă să conducă, să vorbească la telefon și să fumeze în același timp e o zi pierdută. Iar dacă nu vorbește la telefon la volan, sigur scrie ceva pe WhatsApp sau rupe Facebook-ul.

Dacă are un eveniment în trafic, povestea va începe, invariabil, cu ”s-o băgat un prost în mine”.

Dacă-l oprește Poliția, răspunde agresiv, ia agentul la per tu și scoate telefonul să înregistreze cum îi cere acestuia ordinul de deplasare, certificatul metrologic al radarului și ultima revizie la mașina echipajului. Nu suportă să fie interpelat de polițist fără chipiu pe cap – deși, în fața unei asemenea majestăți, polițistul are obligația să se descopere.

Când este amendat, protestează public, iar vocea oscilează între tonul rugător și cel amenințător. Sună pe cine știe el și se referă la polițiști drept ”gabori”, ”curcani”, ”poteră” în gura mare. Refuză să semneze procesul verbal, pentru că știe el din auzite că asta-l va ajuta la proces.

În articolul ăsta nu mă refer la șoferii de duminică, care scot și ei mașina o dată pe lună să facă o croazieră. Nici la cei veniți din creierii munților sau pe la spitale, aterizați dintr-o dată într-un oraș cu bandă de autobuz, tramvaie, intersecții, linii de demarcare șterse. Nici la seniorii care au de mers o dată la câteva săptămâni până undeva, și sunt întâmpinați cu ostilitate de ceilalți participanți la trafic. Ci mă refer la șoferii cocălari, cei agresivi inutil în trafic. Este plină țara de ei.

Unele din situațiile de mai sus vă sunt familiare. Poate le-ați trăit și voi, poate le-ați făcut și voi, poate din răutate, poate stresați de grabă și de țara asta fără autostrăzi și locuri de parcare.

Oricum ar fi, vă trebuie RCA.

Emag vă oferă o tonă de oferte RCA. Detalii – aici. Evitați RCA-urile ridicol de ieftine, s-ar putea să aveți un eveniment nedorit cu mașina cuiva care are prea mult timp liber și care e dornic de mers prin procese, dacă plata despăgubirii întârzie de la asiguratorul vostru.

Conduceți preventiv. Aveți grijă. Gândiți cu 2-3 mișcări înainte, ca la șah. Scopul vostru este să ajungeți sănătoși acasă, nu să-i învățați bunele maniere-n trafic pe tot felul de șoferi cocălari.

Am mai scris pe tema asta aici și aici.

Written by Groparu Nemernic

Nascut din spermatozoizi campioni... cred.

This article has 13 comments

  1. Atti Reply

    Gropare, pana nu se schimba legea (adica sa iti rezolvi reparatia cu asiguratorul tau, iar el se descurca mai departe), chiar nu exista nici un beneficiu sa iti cumperi RCA de la cineva respectabil.

    Obligatia ta legala e sa ai RCA. Daca te da in judecata, nu are decat (vorbesc din caz real, nu presupuneri), instanta il va trimite la ASF.

  2. Groparu Nemernic Reply

    @ Atti: Dacă mie mi s-ar buși limuzina de 50k din cauza unuia cu asigurare îndoielnică, s-ar putea să mă îndrept spre instanță. Așa, numa’ ca să pun presiune pe el. Să facă ce-o ști, să-mi vireze asiguratorul banii.
    Noroc că nu am limuzină de 50k 😀

  3. Nemultumitu' Reply

    @Atti : acum exista posibilitatea aceasta, daca te-a lovit unul cu o asigurare indoielnica sa o re zolvi la asiguratorul tau. Dar trebuie specificat in momentul incheierii politei. Stiu cel putin o firma.

  4. Atti Reply

    @Nemultumitu’: hopa. Detalii te rog – chiar ieri mi-am facut RCA la unul din atelaje si tanti brokeriță habar nu avea de așa ceva.

  5. Nemultumitu' Reply

    Daca Groparu considera ca este reclama nu-i bai ca sterge postarea.
    Generali Asigurari a introdus deja chestia asta. Este drept, tariful creste cam cu 100 de lei.

  6. adi Reply

    Foarte off-topic.

    Gropare, ca mi-o placut tare mult pozele tale din Dubai, am o intrbare:
    Fac Revelionul plus ceva zile pana la jumatea lui Ianuarie in Thailanda.
    La dus am escala (ziua) vreo 10 ore in Dubai (intorsu’ ii mai OK). Se poate iesi din aeroport si reintra cu pasaport romanesc fara viza de Dubai? Avem timp sa vizitam ceva doar sa ne facem o idee, sau trebe s-o frecam in aeroport la duty free si restaurante. Multam fain.

  7. Groparu Nemernic Reply

    @ adi: Liniștit, din ce știu eu, fără probleme.
    Totuși, nu pierde ocazia să întrebi și la ceva agenție de turism, că io-s (decât un) blogger 😀

  8. Emil C Reply

    Toate bune si corecte, numa una-ntreb: la paragrafu’ cu avariile, vrei sa zici ca trebuie folosite la oprire sau la marsarier? ca eu nu stiam asa ceva.

  9. Groparu Nemernic Reply

    @ Emil C: Oriunde este nevoie, și anume:
    – când ești ultimul din coloană staționară
    – când dai cu spatele
    – când tragi pe dreapta (ca să semnalizezi că staționezi și nu participi la trafic)
    Și or mai fi.

  10. remus Reply

    semnalizare: nu tre sa stie fraierii pe unde merg smecherii.
    avarii: buton parcare.
    cauciucuri de iarna folosite vara. La X5
    de obicei se baga un prost in tine. daca era destept te vedea ca si tu esti prost si te evita.
    cand depasesc (eu – Clio 2005) pe unu cu Range Rover (merge cu 30 km noaptea la 11) se trezeste Sumacheru’ din el. la fel si unu cu VW golf 4 obosit.

  11. sloimii Reply

    Este posibil sa gresesc dar:
    -cand tragi pe dreapta si stationezi semnalizezi dreapta cat timp esti oprit.Eu am fost amendat pentru ca am folosit avariile cand eram oprit ,scris in PV:”folosire nejustificata a luminilor de avarie”;
    -Cand dai cu spatele si virezi semnalizezi directia in care intentionezi sa iesi din parcare.De ce ai lumina mentru marche-arrier daca trebuie sa pui avariile?
    In 1995 cand am facut eu scoala de soferi m-a invatat ca noaptea cand nu participi la trafci stingi farurile,ziua semnalizezi dreapta. Ori s-au schimbat regulile ori am avut instructor prost.

  12. Groparu Nemernic Reply

    @ sloimii: Posibil să ai dreptate cu avariile când tragi pe dreapta, dar prefer să le pun dacă opresc/staționez din simplul motiv că te face mai vizibil.
    Aceeași logică și la datul cu spatele. Mai este una: dacă e noapte, avariile te ajută să vezi dacă nu ai ceva în cale.
    @ remus: Te-nțeleg perfect ca și cum aș fi șofer de Opel Corsa de vreo 12 ani vechime.

Leave a Reply to Groparu Nemernic Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *