Un investitor neamț (baștan din ăla de patron mogul adevărat, nu din ăsta de carton, cum mai sunt pe la noi) vine în delegație la Cluj ca să aducă setul nou de comenzi de la Sorosul lor suprem, firește.

Fiind în perioada în care nu zburau atâtea WizzAir-uri prin toată Europa, omul a venit cu mașina: un Mercedes din ăla care și la mâna a patra valorează cât o casă.

Poză de pe site-ul mamei ei

Și, prins cu treabă și cu mintea aiurea, face greșeala fatală: își încuie cheia-n mașină.

Chiar greșeală fatală!

No, vorbește cu secretara, se consultă cu colegii… și cheamă pe cineva de la reprezentanță, ăștia îi urcă mașina pe platformă și o duc la service, la mecanicii ăia scumpi.

Și se strâng toți Doreii de la reprezentanță și încep să-și dea cu presupusul, să caute pe Internet, să sune la București (normal!), la Budapesta (firește!) și-n Germania, și peste tot auzeau același lucru: mașina nu poate fi descuiată nicicum, are sistem anti-hoț, anti-furt, ce mai, n-o puteai șparli nici dacă erai parlamentar, deci as în domeniu. Singura soluție – să-i trimită cineva din Germania cheia de rezervă pe ceva Atlassib și să aștepte 2-3 zile; sau să spargă geamul, dar ar fi avut nevoie de ciocanul lui Thor (nu de cel al lui Pomohaci, să ne-nțelegem).

Neamțul – să moară, nu alta, verdammt normal. Scheisse! Scheisse-scheisse-scheisse.

La un moment dat, un mecanic are o idee:
– Băi, băieți… nu mai bine-l chemăm pe Mitikă?
– Băăăăi… cum de-am putut uita de Mitikă?
– Cine e Mitikă? se impacientează neamțul.
– Un fost coleg… meșter bun, ăla sigur vă rezolvă.

Și vine Mitikă, un om absolut banal… află detaliile cazului, se uită la încuietoare lung, ca un ginecolog, apoi își suflecă mâinile și le zice tuturor:
– Bun, plecați și lăsați-mă 15 minute. Vă chem eu când e gata.
– Băi, da’ n-o spargi? N-o zgârii?
– Deloc. Hai, vorbim într-un sfert de oră.

Și, după un sfert de oră, vine Mitikă către neamț și îi dă cheia pe care o lăsase în contact:
– Ține, boss neamț. Te costă 200 de lei.

Fuge neamțul repede să vadă… mașina era cu ușile căscate, nici o zgârietură pe ea, geamurile intacte.
– Băi… cum zum Teufel ai reușit?! Toate reprezentanțele din estul Europei, plus alea de la mama lor din Germania mi-au zis că mașina este inexpugnabilă!
– E… nu există mașină care să nu se poată deschidă.
– Dar… ce meserie ai, Herr Mitikă? Și ce școală, ce MBA de lăcătușerie ai făcut la Stuttgart sau în München de ai reușit să deschizi în 15 minute încuietoarea asta pe care toată floarea inginerimii germane de la Mercedes a gândit-o să fie anto-furt?
– E! zice Mitikă… știți, domnule neamț, până acum vreo 4 ani eu am fost cel mai bun spărgător de mașini din România.

Written by Groparu Nemernic

Nascut din spermatozoizi campioni... cred.

This article has 11 comments

  1. Some User Reply

    Mai, mai! Tu sigur ai vazut asta:
    http://www.imdb.com/title/tt4048272/
    Povestea-i aproape similara. German, bussinesman and woman, service mecanica, doar ca sunt catuse in loc de incuietoare. Si la fel ca in povestioara ta apare un “jmecher” si rezolva problema.
    Also, filmu-i beton.

  2. abc Reply

    Gropare, chiar in contact sa fie cheia.. e Mercedes totusi. Chiar si alea mai vechi nu se incuie ele singure cu cheia in contact

  3. Groparu Nemernic Reply

    @ Some User, @abc: Povestea asta cu parfum de mit urban am aflat-o de la un taximetrist, deci vă rog să o citiți cu nițică sare în meniu.

  4. Groparu Nemernic Reply

    @ Some User: Văzut pe Airbus A380 în drum spre State anul trecut 😀 și revăzut anul ăsta pe Cinemax (OK, scena aia nud de la final e senzațională, da?).

  5. alunelu Reply

    Putea sa cheme si pe cineva de la SRI 🙂
    Altfel, verisoara-mea venita din Germania tot cu Mercedes, incuiat cheia in masina, sunat la Mercedes in Germania, venit om de la Autoklass (reprezentanta Mercedes Sibiu) duminica dupa-amiaza in zi de vara, descuiat masina – si nu stiu daca nu cumva a fost gratis, inclus in asigurarea masinii.

  6. Dorin Reply

    Postarea ta deriva dintrun obicei vechi de pe timpul Impuscatului!
    Politia obisnuia sa apeleze la spargatorii cu renume in cazuri dificile.
    Nu esti original de loc.?

  7. oviene Reply

    Din pacate sa inchid cheia in masina mi s-a intamplat si mie, acum ceva ani. Aveam un Golf (de la ferma multi/plurinationala care ma platea), iar usile se incuiau automat dupa ceva secunde. Ghinion, tocmai ma dadusem jos din masina sa salut o colega(deh!, ce ti-e cu politetea). Si am stat vreo ora cu masina pornita si incuiata! Am apelat la ceva prieteni si l-au adus pe unul din arestul Politiei sa-mi descuie masina, ceea ce a si facut. Am dus-o apoi in service sa-i resetez prostia de alarma care tot incuia usile automat. Nu sunt mandru de prostia respectiva, dar vreau sa subliniez ca nu e chiar un mit urban, ca mi s-a intamplat chiar mie. Mai tin minte si acum anul si orasul, dar nu le spun sa nu-mi bag prietenii la trafic de influenta :))

  8. Andrei Reply

    Acum 15 ani aveam masina de la firma, un matiz. Numarul de inmatriculare din fata era sters de fostii soferi, pentru ca de fiecare data cand incuiau cheile in masina scoteau numarul din fata si il bagau pe langa chederul de la geam si descuiau masina.
    Am patit-o si eu si un alt agent de vanzari mi-a aratat o metoda si mai misto. Sub manerul de la usile din spate e o gaura unde intra pixul, misti o tija si descui masina.

  9. Copilu Minune Reply

    Cind aveam io pina-n cinspe ani, aveam o trotineta asa smechera ca pornea si fara sa bag cheia in contact. Numa i-o aratam, cheia.
    Si nici nu trebuia sa fie cheia de la trotineta. Putea sa fie si o tubulara de 24. Da aia era prea grea si n-o caram dupe mine. Oricum purtam cheia de la usa, pe o sfoara, la git.
    Ce vremuri! Ce tehnologie!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *