După ideile voastre de mic dejun, să vedem ce zice nutriţionistul

Acum câteva zile, vă rugam să-mi daţi idei de mic dejun. Păi fraţilor, dacă aşa de multă lume mănâncă în România, apăi cine mai şi munceşte?

Lăsînd bancurile de marţi dimineaţa să aştepte ziua de vineri, le-am citit, le-am savurat şi de abia aştept să le pun în practică, una după cealălaltă (aţi ghicit, pe nevastă-mea nu o interesează câtă vreme ea mănâncă o cană de lapte cu cereale toată săptămâna). Între timp, am discutat şi cu doamna doctor Ioana Dima, medic specialist în diabet, nutriție și boli metabolice, care duce mai departe bătălia cu anti-diabetul împreună cu complete-life.ro.

Aşadar, pentru a nu avea probleme cu boala aceea care-i va face pe prieteni să glumească “Ştiam eu că eşti un băiat de zahăr, bă! Hai, mai dă o bere, doar nu credeai că glumele-s gratis!”, ar fi bine să (staţi un pic să redevin serios):

  • Băgaţi multe fructe şi legume – măcar de 5 ori pe zi (NU distilate de fructe, Gropare!)
  • Băgaţi peşte la greu, iar o dată pe săptămână consumaţi peşte oceanic gras (mujdeiul face minuni)
  • Reduceţi grăsimile saturate şi zahărul, plus sare să nu băgaţi ma mult de 5g/zi (adică o linguriţă)
  • Mişcare, mai multă mişcare! Şi apă (chiar dimineaţa puteţi băga o cană de apă la temperatura camerei sau chiar uşor călduţă, dar să aveţi o toaletă prin apropiere; sfat gropăresc de milioane)
  • Nu săriţi micul dejun. NUNUNU. Deci nu.
    03
  • Alegeţi lactate degresate sau semidegresate (telemeaua de Sibiu, sper, face excepţie)
  • Consumaţi proteine de calitate, adică fructe de mare, peşte, carne slaba, ouă, leguminoase (mazăre, fasole, linte, etc.)

La fel de important:

  • Citiţi etichetele produselor! Şi câte o carte, când apucaţi
  • Mişcare. Da. Gropare, aici ai sfeclit-o
  • Nu băgaţi în burtă ca porcii
    07
  • Evitaţi alimentele care conţin grăsimi şi zahăr
  • Reduceţi consumul alimentelor care conţin cereale rafinate, cum ar fi anumite tipuri de cereale pentru micul dejun, batoane cu cereale, mai ales dacă conţin şi adaos de zahăr şi sare;

OK, amu mă iertaţi, dar dacă doamna nutriţionist spune asta… hmmm… eu…

  • Dacă obişnuiţi să consumaţi alcool, trebuie să fiţi moderaţi – maxim o băutură/zi pentru femei şi 2 băuturi/zi pentru bărbaţi ( o băutură = 350ml bere sau 150ml vin, 45ml tărie).

Cu inima pustiită, permiteţi-mi să mă duc să ronţăi un baton cu broccoli şi spanac, moartea diabetului.

PS: Mai multe informaţii despre cum să mănânci sănătos, aşa cum vă spuneam, puteţi găsi la complete-life.ro.

Sfat 1 Sfat 2 Sfat 3 Sfat 4 Sfat 5 Sfaturi

 

14 lovituri, dă-i și tu!