Nu, nu pentru că sibienilor le este frică de o invazie de olteni (apropos, știți cum îi botează pe olteni, nu? ”În numele Tatălui și-al Fiului, ia drumul Sibiului!”) (taică-meu, care e oltean, niciodată nu se distrează la bancul ăsta).

Deci: nu se vrea autostradă de la Sibiu la Pitești pe Valea Oltului pentru că pe Valea Oltului se află rezerva strategică de grâu a României, într-o gaură în munte ferecată cu o mie de lacăte. În caz de război de uzură cu rusu’, sau de Zombie Apocalypse, de acolo halim pită cu mămăligă și cu macaroane. În schimb, dacă s-ar face autostradă, orice blindat parașutat la Tălmaciu sau la Vâlcea poate ajunge acolo în maxim 40 de minute. Dacă ai vrea să ataci zona cu elicopterul, e mai greuț, sunt curenți de aer, e munte… mno, iar dacă cumva încerci să trimiți o oșteni pedeștri pe drumul actual către depozite, cu trei poduri aruncate în aer îi ții la distanță până vezi tot red tube-ul. De două ori. Chestie un pic mai costisitoare dacă o faci cu un pod de autostradă. Plus că trebuie să și construiești un alt depozit strategic în mațele muntelui, și asta iar costă și durează.

De ce nu se insistă pe o variantă mai rapidă de transportat Daciile cu trenul, de exemplu? De ce nu ne zice francezul de la Mioveni să facem în așa fel încât să putem transporta Dusterele în 5 ore până la graniță în mărfare? Mare mister. Poate or fi pe-o mână cu rușii, naiba știe. Insert conspiracy theory here.

Așa că nu-l mai bateți la cap pe domnul Ponta cu autostrada asta pe care inclusiv eu mi-o doresc foarte mult. Nici un guvern de după ’89 nu a făcut din drumul ăsta o prioritate tocmai pentru că s-o gândit bine Ceașcă acum o mie de ani în strategia lui de apărare a țării. Și nici Ponta nu poate ieși în public să vă zică de ce nu se poate, pentru că nu poate declara că astfel ne dăm singuri foc la valiză.

Nu zic că nu se va face niciodată. Dar se va face când se va construi o nouă Casă a Poporului sub munte, în care să se ascundă mălaiul pentru acest neam de mămăligari.

IMG_7664
Plus că ăștia sunt munții mei, și încă nu am dat aprobarea.

Written by Groparu Nemernic

Nascut din spermatozoizi campioni... cred.

This article has 24 comments

  1. Sunday Reply

    Domnu Ponta, daca-l cititi pe Groparu puteti sa va apucati totusi, o autostrada se poate bloca foarte usor in caz ca ne batem cu flamanzii.

  2. Groparu Nemernic Reply

    Plus ca, domnule Ponta, până va fi gata si termină și DNA-ul treaba cu câștigătorii licitației, vom circula cu OZN-uri zburătoare!

  3. Mishu Reply

    E posibil ca totusi trenul sa fie mai scump decat transportul rutier (ca de-asta grosul masinilor pleaca pe trailere si nu pe tren…parerea mea).

    Plus ca la tren, infrastructura e si mai pilaf decat cea rutiera (zic eu…)

  4. Alin Reply

    Domul premier Ponta vrea sa faca autostrada dar nu-l lasa domnul deputat Ponta. Sau invers?

  5. Gigi Reply

    Zici că meniul în caz de gâlceavă ar fi pită cu mămăligă și cu macaroane? Apăi mastărșefii ce au de zis? 🙂

  6. dc Reply

    Transportul cu trenul e, in mod normal, cea mai ieftina varianta terestra de transport. Ar fi util daca s-ar duce pana la destinatie in tren, alminteri trebuie descarcate si reincarcate inca o data la granita, ceea ce creste costurile.
    Cat despre autostrada, nu cred ca sa va face prea curand doar pentru ca inca nu se inteleg la spagi. Poate peste vreo mie de ani, cand oricum nu vom mai putea conduce, ca vom fi prea batrani 😀

  7. Copilu Minune Reply

    Deci francejii de la Renault insista pentru vulnerabilizarea rezervelor strategice de griu ale romanilor din cauza ca fie e mina-n mina cu rusii si/sau ungurii, fie au alte planuri ascunse si le-ar prinde bine depozitul.
    Orice varianta, sa remarcam patriotismul premierului Ponta. Felicitari Victore!

  8. Cristi Reply

    “De ce nu se insistă pe o variantă mai rapidă de transportat Daciile cu trenul, de exemplu?” – pentru ca CFR-marfa.
    In tinerete am lucrat la o firma ce facea comert cu cereale, stii ce futai era pana reuseai sa trimiti marfa? Sa spunem ca concura cu succes ideea de a descalci tainele somatiilor fiscale.

  9. Marian S Reply

    Domnu` Stroe de la Dacia: dumneata ai o idee complet greşită.
    Ce autostradă, dom`le? Ştiţi ce aş face eu?
    Un tur al Romaniei, asta aş face. 😯
    Adica aterizează neamţul (sau oricare, na) cumpărător la Kogălniceanu, merge un pic în Deltă, face plajă la nudişti, se mai plimbă pe ici-colo, ajunge la Piteşti, achită Loganul şi îl ia în primire, apoi încearcă să ajungă la graniţă pe unde vrea muşchii lui. La graniţă: 🙄
    1. Se acordă un premiu simbolic tuturor celor care NU înjură drumurile româneşti;
    2. Se face o reducere de 25% tuturor acelora care ajung cu amortizoarele întregi, bielete, capete de bară,etc.
    3. Se trec rezultatele în Cartea Recordurilor.
    Vă daţi seama ce promovare??? Să zicem că ajung toate Daciile întregi, destul de probabil. Lula premiu, lula reducere de preţ, succes 100%.
    Autostrăzi, auzi la ei… :mrgreen:

  10. boierul Reply

    Epistola catre Victoras…
    Victoras mama , ai grija ca Dan Sova asta a pierdut niste foi din marile lui proiecte si vezi mama cum tipa d’alde astia din corporatii si ne zic ca ne lasa cu dosul pe omat si se duc sa produca prin Maroc sau Biafra ca acolo se umbla fara izmene iarna. De aceea eu zic ca dumneata esti om priceput , ai grija si de papica tarii sa nu puna mana dusmanii pe ea dar mai du-i cu vorba dulce si pe aia de produc de patru ori ori patru autoturisme. Si mai spune-le la aia din parlament sa-si termine de umflat drepturile cu pensiile ca or face embolie fiscala si e urat draga ca sunt oameni carunti unii chiar avocati… ai grija mama de ce ti-am zis. Te pup.

  11. Renaultistu' Reply

    Un mic aspect Domnu’ Groparu: In uzina de la Dacia se face doar asamblarea masinilor. Peste 90 la suta din piese sunt produse de furnizori exteriori uzinei, amplasati fie pe acelasi platou, fie in diverse colturi ale lumii. Sistemele electronice de exemplu sunt produse aproape fara exceptie in Asia. Asta ca sa nu mai vorbesc de matrite de injectie, mijloace de asamblare sau de control, ca sa nu mai vorbesc de asa zisele “raw materials”. Toate astea, pentru a ajunge in uzina, au nevoie de drumuri, deci implicit de autostrazi. Numai in Sibiul dumneavoastra drag, va pot enumera cel putin 4 furnizori a caror activitate este in mare masura dependenta de uzinele de la Mioveni. Per total, e un proces extrem de complex si care e ascuns de ochii nestiutorilor. Transportul cu trenul e “praf in ochi” in comparatie cu ” imensitatea logistica” care se desfasoara pentru a produce acele masini.
    …Nu ar strica putina documentare inainte de a lansa idei cu valoare de axioma…

  12. Renaultistu' Reply

    @ D-nul Groparu: Sper ca nu v-ati suparat pentru respectivul punct de vedere. Personal, va citesc cu placere de mai bine de 5 ani de zile si nu am resentimente fata de dvs. Mai mult, astept mereu cu o oaracare doza de entuziasm, gandurile pe care aveti placerea sa le impartasiti in scris, cu cei din lumea ascunsa a internetului.

  13. Groparu Reply

    @ Renaultistu’: mo, n-am fost ironic deloc 🙂 #pebune. Si pls nu ma mai lua cu dvs, ca nu-s chiar asa de batran!

  14. Renaultistu' Reply

    @Groparu : OK, am inteles. E bine cand suntem pe aceeasi lungime de unda 🙂 … Cu riscul de a ma repeta, astept cu entuziazm urmatoarele povesti …sper sa fie cat mai multe de genul “pescaresc” 🙂

  15. Jordan Reply

    Adica ceva de genul ‘ scrie despre ce te pricepi sa scrii :)’

  16. Velu Reply

    Gropare, cateodata ai umor fin, cateodata e cam scremut (ca si in articolul asta). Nu te critic, doar observ ;-).

  17. zaqk Reply

    De cand cu moda mancatului sanatos, romanul se hraneste cu ovaz, mei, linte si alte alea care nu isi au locul in depozitul lui Ponta.
    Asa ca e ok. Se poate face drumul mare pe acolo.

  18. shceptica Reply

    eu as fi tare curios care e sursa acestei informatii, cum ca d-aia nu se face autostrada ca rezerva strategica. mi se pare o gogoasa, un motiv tras de par, un pesedism.

  19. haivas Reply

    Cu sau fara autostrada pe valea Oltului, orice armată călare are cale libera. Argumentul nu rezista! 🙂

Leave a Reply to Marian S Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *