Uitaţi tot ce s-a scris mai jos, InfoTravel sunt nişte jegoşi. Mă căiesc pentru cele scrise în această postare, cine merge cu ei în concediu o face pe propria răspundere.

Aici aveţi detalii. Sper sa dea faliment cat mai repede si sa lase agentiile serioase sa faca treaba.

Mai ţineţi minte scandalul cu InfoTravel de acum o săptămână? Azi am vorbit la telefon cu patronul.

Poate ar fi trebuit să stau în banca mea. Poate. Dar ca fost profesor niciodată nu am crezut că cea mai bună pedeapsă pentru o greşeală este bătaia cu bota de oină, pentru că nimeni nu m-a bătucit pe mine cu bota de oină atunci când am făcut eu greşeli. Mi-am luat joarde, curele, linguri de lemn peste fund, chiar şi pumni, picioare şi borduri prin danturi; dar nu am luat bote de oină în capuri.

Din cauza asta m-am hotărât să îi răspund omului atunci când mi-a cerut, pe mail, numărul de telefon. Şi azi am discutat aproape 20 de minute la telefon despre tot scandalul. Să le luăm pe rând:

Aşa cum spunea alt blogger (îmi pare rău, nu mai ştiu care), InfoTravel a făcut toate gafele posibile pe care orice manual de Social Media te învaţă să le eviţi:

– Prima greşeală: au publicat o poză cu un concept care nu le aparţinea fără a-i verifica sursa. Ei spun că au primit-o pe Messenger de la un prieten; nu ştiu ce să zic, i-am spus verde că scuza asta se aude mai des în online decât Haliluia în biserică. Un simplu “spune nu prostituţiei în…” pe Google i-ar fi lămurit instant.

– A doua greşeală: după publicare, în momentul în care Zăineasca le-a spus că ea este proprietara conceptului, au ignorat-o din varii motive, fapt ce a provocat escaladarea conflictului. Toţi bloggerii afectaţi de furtul de conţinut au reacţionat cu vehemenţă, ca un sifon foarte acidulat.

– A treia greşeală: InfoTravel a răspuns cu injurii la injurii. Big No-No! Dacă cineva te înjură pe blogul personal, pe contul de Facebook sau de Twitter n-ai decât să-l înjuri înapoi, dacă asta te răcoreşte. Oricum vei fi la un moment dat înjurat fie şi numai pentru că exişti în peisaj. Dar pe un cont de firmă nu ai această libertate să răspunzi cu foc la incendiu.

– A patra greşeală: în momentul în care insultele au ajuns la un nivel care l-ar face să leşine şi pe un marinar rus, InfoTravel ne-a băgat pe toţi în aceeaşi oală – toţi, toţi bloggerii suntem ciumpalaci şi o ardem pe net pentru că nu avem altceva mai bun de făcut + alte grozăvii. O generalizare nefericită. O reacţie mai mult viscerală decât cerebrală. Acuza că toţi suntem naşpa, fără deosebire, i-a inflamat până şi pe cei mai moderaţi protestatari.

 

– A cincea greşeală: postările de pe Facebook în care scandalul urla au fost şterse, gunoiul a fost ascuns sub preş, iar războiul a fost mutat pe blogul firmei. În care am fost din nou făcuţi cu wasabi, hrean şi ardei iute prin nişte zone sensibile. Ba chiar s-a şi forat pe Interneţi pentru a ni se descoperi scandaluri şi răutăţi de care te legi, că vrei, că nu vrei, într-o viaţă de om (sau de blogger, aici alegeţi voi), iar orice detaliu legat de viaţa personală a fost publicat în scopul discreditării noastre. Tipic românesc: dacă partenerul de discuţii are argumente mai bune decât ale tale, discreditează-l.

Ce a urmat: gândiţi-vă că nu toţi bloggerii sunt duşi des pe la templul ăla cu cruce; şi nimic nu arde mai repede în blogosferă decât scandalul. Aşa că s-a recurs din nou la cuvinte pe care nu le înveţi decât în sanatorii pentru sindromul Tourette (trăiască limba noastră atât de generoasă!).

Iar azi – ţinţiring, sună telefonul. No hai să vorbim! Şi-am vorbit.

Am fost întrebat dacă a fost frumos ce a scris Liviu. Am răspuns că nu pot răspunde de ceea ce fac alţi bloggeri. Jur, chiar nu pot! Câtă vreme nu mă sună Alexa să-mi spună ce să scriu eu pe blogul meu, nu sunt în măsură să-i fac eu corectură la scriitură. Dacă vrea sfaturi de la mine – nu că ar avea el nevoie – e complet altceva, dar nu pot să mă bag peste ce scriu alţii pe bloage şi să le spun ce să publice şi ce nu.

Am fost întrebat ce vor crede copiii lui când vor căuta pe net numele său şi vor da peste postările care-l beştelesc. Nasol este că vor da şi peste postările în care tăticul se slobozeşte la gură împotriva tuturor. I-am spus de scandalul cu Ryan Air şi despre cum o vorbă aruncată în vânt provoacă un mega scandal din care nu te mai curăţă nici esenţa de acid clorhidric. Despre faptul că pe toţi ne doare furtul de conţinut, şi că dacă el nu ştie ce crimă a făcut atunci să facă bine să declare pe blog că nu a făcut-o cu intenţie, ci din neştiinţă. Mi-a spus că nu făcea o campanie pe bani pentru nimeni, i-am replicat că orice campanie care adună notorietate sau sensibilizează opinia publică (vorba aia, face awareness) nu are alt scop decât să adune atenţia unei mase de oameni pe care ulterior firma îi va monetiza; d-aia 95% din companiile care fac CSR ţin morţiş să apară în presă şi mai nou pe bloage (bine, totuşi, că fac CSR!). Şi apoi i-am mai spus că dacă primeam un telefon de la un realizator de emisiuni la radio în care să-şi ceară scuze pentru că mi-a furat bancurile, poate (poate) nu m-aş mai judeca cu el acuma. Şi i-am spus că cel mai bărbătesc şi mai greu lucru pe lumea asta este să îţi recunoşti în public greşeala.

 

Şi astăzi, InfoTravel a cedat şi a scris postarea care se scrie cel mai greu pe un blog: cea în care îţi ceri scuze. Poate nu era vagonul de cenuşă în cap pe care îl aşteptau cei vreo 40 de bloggeri care au scris despre eveniment, inclusiv eu, dar cred că e un mare pas înainte faţă de atitudinea de mai înainte (un pic de LOL: încă nu ştiu dacă deţin drepturile de difuzare pentru poza aia cu I’m sorry).

Din păcate pentru barca de pescuit la care visez, nu am primit bani nici de la Alexa să scriu împotriva InfoTravel, nici de la Dordea să scriu postarea asta în care nu îi iau apărarea. Am ales să îi salut curajul de a-şi însuşi prima lecţie de Social Media. Amară lecţie, dar care sigur îi va servi pe viitor. Iar postarea aceasta am scris-o în speranţa că şi ceilalţi corporatişti care îngrijesc conturi de companii pe Social Media vor aduna, poate, un gram de înţelepciune din păţania InfoTravel. Postarea anterioară nu o voi şterge, ci numai îi voi face un update.

Case closed, în weekend plec la munte la o beută cu nişte bloggeri! Că dupa aia luni începe postul şi iar fac pauză 7 săptămâni de la plăcerile gastronomico-dionisiace ale vieţii, vai şi-amar. Şi doară nu credeaţi că mă abţin să vorbesc măcar puţin despre mine la final! Apropos, sâmbătă avem iar guest post de la omul care tuşeşte.

 

Written by Groparu Nemernic

Nascut din spermatozoizi campioni... cred.

This article has 29 comments

  1. vlad Reply

    Faptul ca si-a cerut scuze, parerea mea, e o izbanda a bloggerilor. Avand in vedere cele 5 puncte enumerate de tine, dar mai ales pe cel de-al cincelea, sunt convins ca scuzele nu sunt sincere. Niciodata, niciodata nu mai cumpar ceva de la InfoTravel, la fel cum nu mai calc veci in clubul ala din Timisoara.
    Scuzele sunt ZERO. Daca ii chiar pare rau astept sa vad cu cati bani recompenseaza pe Zaineasca

  2. Dan Pandrea Reply

    In primul rand bravo ca ai avut rabdarea de a-i explica la telefon. Cat despre gestul de dupa… mai bine mai tarziu decat niciodata. Si totusi Google nu uita…

  3. Gigi Contra Reply

    Nu, social media inseamna ca atunci cand Liviu Alexa a facut o mare prostie cei mai mari bloggeri au sarit sa il ia in brate si sa spuna lumii ce om minunat este el in particular. Social media inseamna ca toti l-au injurat pe Dordea si nimeni nu a vazut nimic anormal in articolul lui Alexa. Social media inseamna ca tu l-ai criticat pe Dordea insa nu poti discuta de Liviu Alexa. “Câtă vreme nu mă sună Alexa să-mi spună ce să scriu eu pe blogul meu, nu sunt în măsură să-i fac eu corectură la scriitură”. Sa inteleg de aici ca Dordea te-a sunat sa iti spuna ce sa scrii pe blogul tau si apoi l-ai criticat sau facem mici diferente din cauza staturii in online a oamenilor in cauza?

  4. Raluca Reply

    E bine că măcar a înțeles cât de cât care a fost problema și zic că e de apreciat că măcar te-a sunat pentru a-ți cere opinia. Iar la plus aș mai adăuga că au șters de pe blog articolul ală cu Prostituție cu Oana Zainescu sau ceva de genul unde erau enumerați o gașca de blogeri “clujeni”.

  5. Groparu Reply

    @ Gigi Contra: daca te uiti la comentariile articolului precedent cu InfoTravel, am explicat acolo punctul meu de vedere legat de Liviu-Ania.
    @ vlad: cred ca cea mai in masura sa zica daca articolul lor este satisfacator sau nu este Zaineasca.

  6. Gigi Contra Reply

    @ Groparu – Punctul tau de vedere despre echidistanta romaneasca este interesant “sunt prieten cu Alexa deci poate face orice, eu nu ma bag, insa ii arat pe altii cu degetul”. Manual de Social Media:)

  7. chestie Reply

    E un bun manager tipul (not), eu cred ca trebuie sa creezi transparenta si sa recunosti ce ai facut INSTANT. Daca ai gresit PLATESTI. Sa fie sanatos, oameni de genul acesta sunt si vor fi peste tot, nu vreau sa fiu rau, dar sper sa fie pedepsit!
    Am tarnacop si lopata, il ingropam?!:))
    Intrebarea mea umila: i-a prins bine aceasta reclama negativa tinand cont de faptul ca toti bloggeri au pus link spre el?

  8. marius Reply

    @Gigi Contra
    Daca o sa te uiti si tu bine (daca o facea si domnul de la infoTravel era mai bine si nu vorbea prostii) o sa vezi ca nu Alexa a dat tonul. Dintre cei care au scris, 90% n-au stat vreodata la o masa cu Liviu Alexa. Nu despre el e vorba, dar daca atat ai inteles si tu…

  9. Teo Reply

    Lecția este deosebit e importantă pentru un comportament corect în viața de zi cu zi și apoi pentru social media.

  10. koyrosh Reply

    Zoli, ca de obicei, ne da lectii de intelepciune la toti. Si rusine sa ne fie – are omul dreptate, greseala e pe jumatate iertata, sa vedem ce face InfoTravel sau cum i-o fi chemand sa iertam si ailalta jumatate de greseala.
    Si is cel mai mare hater a lui Groparu (si va poate confirma): am ajuns sa mai dau de el pe social media vietii, in loc de o bere-media. Acuma stiti si de ce se injura lumea cu patos – nu mai sta nimeni la povesti, hop! cu urlete si injuraturi. pe “social media”. fata in fata nu mai sta nimeni la povesti.
    inchei zicand ca am aflat de curand ca wtf inseamna de fapt welcome to facebook. lesson learned.

  11. karmapolice Reply

    eu asta le am scris pe4 pagina:

    sincer? fake ah si tirziu..poate va credeam daca faceati asta INAINTE de a va demonstra cunostintele intru ale argoului

  12. Tudor Reply

    Eu consider ca a sosit momentul sa reanalizam expresia “reclama negativa”. Hotul ii hot si cu asta basta, indiferent de cat de des ii auzim numele.

  13. spi`oana Reply

    @ piticu : incepe postu pastelui ; fara injurii de orice fel, alcool, sex, si produse animale. Daca faci iti cade erectia 😀 :))

  14. Denisa Reply

    Piticu, are el postul lui, după care merge în munţi şi se ţigăneşte şi se îmbată ca porcu. Ceva de genu’. Îi fuarte tare.

  15. derp Reply

    in sfarsit incep si romanii sa inteleaga ce inseamna reclama pozitiva si negativa

Leave a Reply to Dan Pandrea Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *